"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Monday, September 20, 2010

UNISZA

Ini ada 19 keping gambar sekitar UNISZA yang saya pukul semasa balik beraya di kampung tempohari. Gambarnya tak berapa terang sangat sebab saya memukulnya menggunakan handpon (handpon murah).

Saya masuk perlahan-lahan ke kawasan yang agak ke dalam daripada jalan raya besar. Memang daripada jalan besar kita tak boleh nampak bangunannya. Kita kena masuk sedikit ke jalan menuju ke pendalaman sikit dalam lebih kurang 1 km kot.

Dek kerna dah berjanji dengan pembaca blog ini yang saya akan paparkan pembangunan Universiti Sultan Zainal Abidin. Saya redah juga ke tapak projek dengan ayah saya yang sporting.


Ni gambar papan projek yang menunjukan pembangunan kawasan secara keseluruhan... Memang luas kawasannya.


Jalan menuju masuk ke tapak projek. Masa saya pergi sunyi sepi tak bermaya keadaannya. Mungkin semua pekerja masih beraya. Jadi saya masuk dengan bebasnya di kawasan sekeliling yang tak dihalang.



Tak boleh masuk laa... Nasib baik saya bukan orang awam, saya orang Besut. Memang tapak pembinaan biasanya tak boleh sewenangnya dimasuki. Takut hilang barang kot.


Ada bangunan dah siap kat taman ilmu ni. Ada bangunan yang separa siap dan mungkin ada bangunan yang masih tak disiapkan lagi. Mereka nampaknya buat satu persatu kot. Nak buat sekaligus kita bukannya firaun.



Papan notis perhal projek. Tak berapa terang kan gambar di atas?. Kalau saya ada duit lebih saya nak beli kamera keanong, katanya kamera jenis tu terbaik teknologinya. Tetapi mahal sikit harganya.

Adnan kawans aya ada beli kamera yang mahal, tapi saya terkilan sebab dia tak nak pukul gambar saya. Katanya dia nak yang fotogenik atau orang yang handsum saja...(baca dengan nada sedih)...


Bangunan yang dah siap cantik ala Putrajaya sikit. Nampak tak moden, mungkin nak buat sentuhan budaya dan seni. Entah.

Mini stadium pun ada. Sapa nak buat sukaneka atau bersukan boleh. Tapi janganlah paksa orang bersukan sebab ada yang tak suka bersukan. Takut sihat. he he.

Masjid kot?


Bangunan apa ni?


Katanya bangunan ni perpustakaan










Semuga semuanya berjalan lancar, dan ayah saya beritahu di sini juga akan diwujudkan sebuah kampus Uitm, cawangan Besut.
Jan: Semuga semuanya berjalan lancar...

2 comments:

Abah Mui'zz said...

Yg kat atas tu yang paling mahal tu, "Satu lagi projek kerajaan Barisan Nasional".

sukiman said...

he he he...

.