"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Wednesday, September 1, 2010

Peluk orang tak berdosa...

Mungkin tuhan zahirkan perasaan kasih sayang dan cinta itu dalam banyak bentuk...
Sekarang saya semakin kerap bertandang ke rumah Ja. Bila balik kerja kadang-kadang terus saja ke rumah Ja. Saya berasalamualaikum dan ketuk pintu, saya nak tengok Arissa.
Sekarang Arissa dah bertambah besar. Namun dia masih pelik bila melihat saya. Mungkin sebab saya ni sekejap ada dan sekejap tidak ada dalam hidupnya. Atau memang saya pelik...
Sekarang dia dah pandai tengok orang dan objek-objek di sekelilingnya. Dia suka main handphone saya.




Saya malu juga sebab makin kerap ke rumah Ja. Namun saya harap Ja dan Anis memahami situasi saya... saya selalu teringatkan dia.
Sekarang Arissa bertambah berat sebab dah semakin membesar. Suka kan melihat bayi yang comel ni. Bila kita peluk dia rasa semacam, rasa damai yang syahdu. Rasa nak menitis air mata pun ada...(pulak dah).


Kami saling berpandangan, terpegun...

Saya harap Arissa akan sihat selalu dan bolehlah saya bermain-main dengannya selalu. Bila bermain dengannya rasa hilang letih seharian bekerja dan juga hilang segala masalah di bahu.
Arissa tak tahu apa-apa tentang dunia ni. Saya harap Arissa akan membesar dan lalui kehidupan ini dengan penuh tabah dan redha...dengan jayanya.

Kami tersenyum...


Jan: Rasa geram nak cubit je...he he he.

3 comments:

Abah Mui'zz said...

Tengok pada gambar tu, sesuai sangat dah kalau jadi ayah orang Mang. Hehehe.

sukiman said...

he he he...tu la cakap. hu hu

uNcLeJoE said...

sajak sajak la.. sukimang....

.