Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, September 22, 2010

Tak ada rezeki...?

Pagi tadi sebelum ke tempat kerja saya melihat kotak duit raya saya masih ada lagi sampul duit raya yang berisi. Saya cadang nak beri kepada budak-budak yang akan mengentuk sliding door saya...


Lantas saya teringat perangai budak-budak sekarang dan pandangan nilai ringgit mereka. Adalah satu kejadian yang sepatutnya saya tak malu tetapi jadi malu. Teruk saya kan...he he he.


Apabila anak sepupu sepapat datang bertandang, saya hulurkanlah duit raya. Mereka terus buka sampul tersebut dan kata mereka " Tak ada rezeki ...''. Bila mereka dapati sambul tersebut hanya ada RM2 mereka hampa dan terus menyuarakan hal tersebut kepada ibubapa mereka di hadapan khalayak ramai. Di hadapan saya!.
Kenalah ajar anak masing-masing...(ajar masa mereka kecil lagi).


Jan: Alahai...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home