"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Friday, September 24, 2010

Gemuk


Betul ke orang yang gemuk mempunyai rasa rendah diri? Dan perlu ke orang yang gemuk merasa rendah diri? Orang yang kurus tak merasai perasaan rendah diri ke? Orang yang pendek tak rasa rendah diri ke? Huh!
Badan saya dah naik semula. Saya tak kisah sangat sebab hidup ini bukan sekitar persoalan berapa berat badan kita kan? (nak menyedapkan hati). Cuma saya risau sebab doktor pernah pesan kena jaga berat badan sebab ada darah tinggi.
Memang selepas ramadhan, selera saya semakin menjadi-jadi...
Jan: He he he...

2 comments:

amilia said...

hanya ingin berkongsi ..hehe kisah benar dari seorang yang gemuk....Berat saya tak pernah turun...jadi saya selalu biasakan diri dgn kutukan orang 2 sekeliling..tipulah kalau tak terasa hatikan...tapi bagi saya bukan senang untuk jadi orang gemuk, motivasi kene lebih tinggi dari orang yang tak gemuk, orang selalu pandang orang gemuk tak mampu buat apa yang orang kurus selalu buat...padahal yang diperlukan cuma peluang....uitm berikan orang macam kami peluang sama rata dgn manusia berbagai saiz...buktinya kami johan fakulti dalam bola jaring, dari segi perasaan pulak...orang gemuk hanya di pandang sebelah mata...tak kira lah muka comel camana pun kalau badan macam tong drum susah nak jumpa lelaki yang berminat ..muka jelik tapi badan lawa tetap jadi pilihan...kalau orang gemuk bawak plastik makanan yang besar ..orang akan kutuk dia kuat makan..tapi kalau orang kurus yang bawak plastik tu orang akan kata pewittt......mata meamng jadi hakim pertama dalam semua hal....tapi saya lebih suka tutp mata bila memilih seseorang...alhamdulillah Allah maha adil...'DIA' meletakkan sesuatu pada tempatnya tanpa mengira fizikal hambanya.....Sekarang setelah 26 tahun di kurniakan tubuh badan yang sehat ..saya berpegang kepada kata2 kalau anda gemuk jadilah sigemuk yang hebat...yang si kurus tak mampu tandingi.....hanya dengan itu hati akan jadi tenang dan terasa adilnya lah dunia ini........;) chill

sukiman said...

syabas amilia!

.