Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, March 10, 2014

MH 370 flight to Beijing

Semasa makan tengahari tadi sahabat saya beritahu ibunya menyarankan agar dia batalkan penerbangan (berbulan madu, tak bawa anak-anak) ke Australia. Saya berkata mengapa pulak? Dia beritahu ibunya bimbang berikutan dengan tragedy MH 370.
 
Saya cuba menyedapkan hatinya dengan menyatakan  bahawa kemalangan jalan raya lebih banyak terjadi terjadi berbanding dengan kemalangan udara. Lagipun tiket dah tempeh awal-awal lagi. Janganlah bimbang kata saya, teruskan penerbangan.
 
Saya tidak pernah naik kapal terbang sejauh itu. Paling lama masa penerbangan pernah saya ambil 2 jam 40 minit sahaja, itu pun saya kecut perut juga kerana tidak biasa.
 
Saya sedih apabila mendengar cerita pasal HM 370. Saya terlewat sehari dari mengetahuinya sebab saya terputus hubungan dengan suratkhabar, tv dan internate... Saya berada dalam dunia saya.
 
Ketika saya menulis posting ini tiada lagi khabar berita yang sah dari kerajaan... Seluruh rakyat menunggu...
 
 
Jan: ...our prayers are with all those in the MH 370 flight to Beijing and their families...

2 comments:

Adie Achim said...

Jan: Antara 7.148 billion tersebut tidak adakah seorang yang benar-benar menyintai aku...? He he he... Huh!

Nak 'like' yang ni!

Jankaulu said...

he he he...

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home