Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Sunday, March 23, 2014

Gayat kebel pertama dan patah hati kali ke 8

Sebenarnya seminggu sebelum saya ke Genting, saya sudah berlatih bertubi-tubu mengatasi kegawatan saya. Walaupun begitu jika diberi pilihan, saya tidak mahu menaiki kereta kabel tersebut. Saya gayat.
 
Gambar-gambar ini diambil semasa saya menuruni Genting. saya hanya menggunakan sebelah tangan sambil satu tangan lagi memegang tempat duduk. Saya tidak menghiraukan penumpang lain. Saya gayat.


 
 
Latihannya ialah bayangkan kita berada di tempat yang tinggi. Dan atasi kegayatan tersebut. Saya bimbang saya tidak boleh bernafas dan muka naik biru. Dan pada masa saya sedang sesak nafal, saya pejamkan mata dan kawal penafasan saya. Saya jalaninya hamper seminggu. Walaupun begitu saya tetap bercadang untuk pejamkan sahaja mata saya apabila kabel bergerak.
 



 
 
 
Dan hasilnya memang saya pejamkan sahaja mata saya dan sesekali sahaja saya buka utuk menyesuaikan diri. Dan kedua-dua belah tangan saya memegang erat tempat duduk.
 
Saya sangat gayat tetapi saya cuba redakan perasaan dengan bercakap mengenai keburukan kawan saya yang lain kepada kawan-kawan saya. Ia berhasil.
 
Bila bercakap kita lupa sedikit kepada kegayatan tersebut.
 
Jan: semua perkara ada pertama kalinya, saya patah hati kali ke 8!

2 comments:

Nong Andy said...

Tahniah... berjaya juga naik dan atasi rasa gayat

Jankaulu said...

alhamdulilah nong

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home