Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, February 25, 2014

Abang Wahub

Abang Wahub adalah typical Malay man yang mempunyai kehidupan yang selesa atau berjaya menjadi orang berada hasil daripada berpelajaran tinggi. Yang kita juga boleh kaitkannya dengan hasil kejayaan Dasar Ekonomi Baru (1970) yang menekankan pemberian pertolongan kepada kaum Bumiputra. Kalau mengharapkan ibubapanya, haram tak bersekolahlah dia. Abang Wahub pernah mengaku akan hal ini. Malah makbapak bang Wahub juga.

Sebab itulah kot dalan pilihanraya nan lalu makbapak Bang Wahub tidak redho dunia akhirat kalau bang Wahub memangkah selain BN.
 
Seorang lelaki yang berkeluarga, ada isteri dan anak-anak. Ada anak perempuan dan anak lelaki. Ada orang gaji. Ada kereta import, rumah dua tingkat dan sudah beberapa kali menunaikan umrah dan haji. Dari luar memang tidak nampak celanya.

Kalau dilihat dengan mata kasar, memang keluarganya boleh dijadikan contoh. Tiada orang akan perasan sebenarnya pepet di luar rencong di dalam. Haaa.

Pada mata saya beliau tidaklah handsum mana, pendek, gaya ketinggalan zaman dan rambutnya kelakar (amboi saya ni bila mengata orang, sayalah juara, he he he. Maaf).
 
Agak berhati-hati dalam berkata-kata. Cuma beliau tidaklah miang seperti kebanyakan kawan-kawan lelaki saya. Ya lah mana ada lelaki yang tidak miang? Bukan semua lelaki macam saya...(masuk bakul angkat sendiri, he he he).
 
Kak Yum pernah memberikan satu pernyataan yang mengegarkan jiwa saya. "Boyfriend akak dulu handsum...., jauh lebih handsum dari Abang Wahub kau. tapi akak pilih Abang Wahub sebab Abang Wahub lebih menjanjikan kesenangan" begitulah lebih kurang kata-kata Kak Yum kepada saya.

Dan terjawablah sudah persoalan saya kenapa Kak Yam memilih abang Wahub...
 
Saya tiada nombor talipon Abang Wahub, kalau ada pun saya tidak berani bertanyakan hal ini kepadanya. Silap-silap saya kena maki. Ya lah kalau dia ada skandal pun apa kena mengena dengan saya?. Haaa... Saya tahu orang lelaki akan naik berang kalau mereka ditanya, apalagi kalau mereka salah...

Saya lebih mengenali Miss X (sebenarnya bukan miss, dia pernah berkahwin). Sebab itulah saya hanya mensms Miss X bertanyakan hal tersebut. Saya mahu mengesahkan berita yang saya dengar dari kawan saya dari Terengganu.
 
Itu sahaja...


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home