Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Friday, February 21, 2014

2,518 persembahan amal tanpa bayaran!



 



"Beliau bukan saja jelita tetapi bersuara lemak merdu bak buluh perindu. Seorang penghibur serba boleh dalam menyampaikan apa jua lagu sama ada pop, etnik, ghazal, zapin, asli, deli, lagu Arab, Inggeris dan nasyid. Merakamkan hampir 1,000 lagu dan menghasilkan 11 album Inggeris. Kini beliau sedang menyiapkan rakaman untuk album ke-98. Beliau pernah berbakti dengan membuat 2,518 persembahan amal tanpa bayaran. Beliau pernah diundang menjayakan 3,575 persembahan makan malam dan konsert selama 39 tahun berada dalam dunia seni."


Anugerah Tertinggi Biduanita Negara daripada Persatuan Penyanyi, Pemuzik, Penulis Lagu Tanah Air (Papita) pada majlis Anugerah Kecapi 2006


Sumber: oleh Raja Nurfatimah Mawar Mohamed (Berita Minggu: Bi Pop, 7 Januari 2007)
 
 
Jika kita menoleh ke belakang dan mempelajari sejarah seni suara tanahair, tidak ada seorang pun penyanyi yang berada pada zaman kegemilangannya (prime time) yang dapat menandingi kegemilangan kak Pah pada zaman kegemilangannya.
 
Bukan semua penyanyi mempunyai zaman kegemilangan yang cemerlang. Namun ramai penyanyi yang berjaya mempunyai zaman kegemilangannya, contohnya, Ramlah Ram, Rohana Jalil, Aisyah, Nassir Wahab, Siti Nurhaliza dan sebagainya.
 
Pencapaian dan popularity adalah dua perkara yang sangat berbeza. Namun ramai yang tidak dapat membezakannya.
 
Saya tabik spring terhadap penyanyi yang bernama Sharifah Aini.
 
 
Jan: Semalam saya dengar lagu ` 'Breaking The Silence'  Kak Pah
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home