Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, November 29, 2012

Pentas saya...

Seorang penyanyi, pentas kerjanya adalah pentas. Pelukis pentas mereka adalah kanvas maka pentas saya adalah bilik kuliah atau dewan kuliah (dengan LCD dan lap top segala).


 Pelajar saya sedang membentang...

Kalau pelajar ratusan orang, dewan kuliah akan digunakan. Kalau waktu tutorial atau bilangan pelajar sedikit (kurang dari 80 orang se`section'), hanya bilik kuliah digunakan.


 Pelajar saya tumpang glamour dalam blog  jankaulu... 

Saya tidak ingat nama-nama pelajar saya (lagipun mereka tidak terkenal), cuma dua tiga orang sahaja yang saya ingat, terutama yang degil. He he he. Banyak sangat namanya, manalah saya nak ingat segala.








Teringat pula semasa saya belajar di UM dulu, saya benci sangat subjek mikro sebab sukar. Pensyarah dia okey tapi tutornya entah apa. Selalu buat saya kecut perut dengan menyoal itu ini dan panggil ke depan kelas. Muka tak pernah senyum, harap skit jea kembang.

Saya lebih selesa dengan subjek Makro, bagi saya Mikro leceh dan sukar. Namun sekarang kerja saya adalah.... mengajar Mikro..., waaa...

Kadang-kadang tuhan beri yang kita tak kenan, padam muka kita. Kan? Haaa...

Jan: Pentas anda?

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home