"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Tuesday, November 27, 2012

Pulau 7 hari 7 malam...

Isteri kepada sahabat baik saya menalipon menyatakan bahawa dia dipulaukan oleh suaminya 7 hari 7 malam. Ketika itu saya sedang sabar menanti `The Dead Walking'. Saya suka siri ini, berdebar selalu. Namun ada watak yang saya tak suka. Antaranya saya tak suka watak Gleen, saya haraplah nanti Gleen kena bunuh dek zombie sebab saya menyampah mamat poyo ni... (atau sebenarnya jelous?, he he he).

Gleen dengan awek dia Maggie, huh!


Namun posting ini bukan pasal Gleen dalam siri `The dead Walking' tu, ia pasal seorang isteri kena pulau dek suami. Saya tanya pula bagaimana aturcara program pemulauan tersebut. Katanya sahabat saya tu main lap top 24 jam sehingga dia lalu pun suaminya buat tak layan. Dia terasa sangat. Dia terpaksal balik sendiri dari tempat kerja menumpang orang, (dahlah pergi kerja terpaksa tipu kawan dengan mengatakan kereta rosak).

Saya menadah telinga jea sebab sebagai kawan, sahabat saya tersebut tiada cacat celanya. Semasa saya terloncat jatuh motor dulu dialah yang terjun sungai ambik motor tersebut sebab saya tak nak selipar saya basah (mengada betul saya kan? he he he). Sebenarnya saya sempat meloncat bila saya gagal kawal motor yang meluru ke sungai.

Tetapi posting ini bukannya pasal saya terjatuh motor tetapi perasaan seorang isteri yang dipulaukan. Dia menangis tersedu, saya pula asyik lihat jam kat dinding sebab The dead Walking akan bermula pukul 10 tepat. 

Seorang isteri yang dipulau?

Saya merasa amat kesian kerana sebagai seorang isteri taat setianya hanyalah pada sang suami, manakala sang suami taat setianya merata, kat pelayan kedai (yang sunti) pun dia menggatal. Tetapi bukan semua lelaki begitu, kebanyakan sahaja. He he he.

7 hari 7 malam tu tentulah menyeksakan bagi sebuah perkahwinan kan? kalau ada syurga di dunia tentulah di atas katil letak tempat duduknya, namun jika tersalah gaya, bawah katil seolah ada bara... Haaa...


Jan: 

Pulau Pandang jauh ke tengah
Gunung Daik bercabang tiga;
Perbuatan pulau isteri patut dicegah,
Bimbang isteri menjadi gila.

4 comments:

Nong Andy said...

Boleh tak saya komen NO KOMEN

hehehe...

sukiman said...

silakan, he he he. boleh. Saya pun no komen gak. just dengar jea... tapi kesian jugak.

Engku Artini said...

salam singgah.. like ur gaya penulisan!

sukiman said...

tima kasih engku artini...

.