Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, May 18, 2011

Sebuah janji... perihal tak nak kongsi suami.

"Dia bersumpah, dia janji dengan isterinya kalau dia kahwin lagi jatuh talak..." Kata emak saya semasa saya bertanya mengapa walaupun kaya raya handsum tetapi si Datuk Saripan Sodukus (bukan nama sebenar, takut pulak letak nama sebenar...sebab anak dia pernah belanja saya, he he he). Pada masa tu saya dan emak dalam kereta, nak beli daging kisar, nak buat roti berlauk. Saya cadang esok nak bawa roti tersebut kat tempat kerja...

" Laaa pulak... tapi dia boleh simpan perempuan simpanan tetap, he he he" Saya membalas kata mak saya. Saya cuba berlawak. Tapi saya tahu isu ni tak patut dilawakkan.

" Perempuan ni sekaya mana laki dia, baik mana laki dia, dia tak nak berkongsi. Dalam hati memang tak nak. Mana ada isteri rela berkongsi suami?". Kata mak saya yang sudah 5 hari ziarah saya (dan telah menyumbangkan kenaikan berat saya sebanyak 2 kilo).

Jan: Ada.... ada!!!

2 comments:

Adie Achim said...

conok kan mak betandang.. klu bleh nak diorg duduk slama2nya dgn kita.. Saya tak pernah segan nak cium dan peluk mama.

Jankaulu said...

seronok sangat, hari ni mak nak buat roti berlauk. Roti macam murtabak tapi tak banyak rempah. Kata mak dia nak buat 20 bijik, saya nak bawa ke opis, nak makan dengan kawan-kawan, he he.

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home