"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Tuesday, May 24, 2011

Tersilap kelas pulak dah!!!

Tak ada pelajar, rupanya tersilap dewan! (gambar sekadar hiasan)





"Ini kelas Malaysian Economy kan?" Saya bertanya apabila saya lihat para pelajar saling berpandangan dan tercengang. Ada yang buat muka hairan. Ketika itu saya sudah masuk bilik kuliah, sudah berada di hadapan kelas. Sudah letak alat pengajaran di atas meja.


Saya lihat muka pelajar seolah hairan melihat saya. Saya cek jadual saya. Manalah tau tersilap kelas pada awal semester ni. Saya pernah tersilap, bukan sekali dua, malah semenjak mengajar di Kolej Shahputra lagi. Nasib baik saya bawa jadual waktu.


"Eh, bukan kelas aku!...Saya tersentak dalam hati. Saya tersilap masuk kelas rupanya. Macam mana ni ya? Ya saya mesti kaver! Saya mesti bertenang, tarik nafas.


"Cuba awak cek semula jadual awak?" Saya terpaksa buat-buat tanya. Padahal memang sah bukan kelas saya. Pelajar tak perlu cek-cek.


" Ya la sir ni bukan kelas Economy Malaysia, kami pelajar sem 3" Seorang pelajar tertipu dan memberi info. Pelajar tersebut tak tahu saya `berlakon' jea...


"Ini bilik 1-4 kan? Minggu lepas sir ada kelas kat sini lah" Saya mahu menutup malu, he he he. Memang la ni kelas bilik 1-4, saya sepatutnya masuk 1 -14.


" Tak apalah, sir pergi tengok semula jadual kat portal, kot-kot sudah berubah, lepas pelajar add and drop beginilah, mungkin kelas sir sudah bertukar tempat" Saya beri penerangan palsu untuk caver kesilapan saya. Tiba-tiba je sebut pasal add and drop subjects.


"Tapi minggu lepas pun kelas kami kat sini" Tiba-tiba ada pulak dah seorang budak menyampuk. Geram betul!.


"Tak apalah sebab semalam sir tengok memang kelas di sir 1-4 dalam jadual" Saya terus menipu dan cepat-cepat saya keluar daripada bilik kuliah tersebut.


Jan: Masa berlakon eksperessi muka penting, kerut dahi dan sorotan mata. Jangan lupa gerakan badan ikut perasaan.

2 comments:

Adie Achim/ Papa said...

Suspen juga baca adegan kaver2 neh... hikhik

safi_annas said...

hahahaha..dah agak dah perkara cam ni akan berlaku..tp masa sy student dulu..sy wat2 biasa je kalau ada lec salah masuk..paling x pun, senyum je..hihi

.