Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, May 9, 2011

Malu menulis...

Kadang-kadang saya malu untuk menulis sebab pengetahuan saya sangat cetek. Semakin banyak saya membaca, saya semakin sedar saya amat bodoh... Saya pula tidak boleh menulis kalau saya tidak banyak membaca. Banyak membaca secara langsung mengajar dan memberi ilmu, menolong saya melihat banyak perkara dengan cara saya sendiri.

Mungkin itu juga yang dirasai oleh kawan-kawan blog saya yang sudah tidak menulis... Tetapi entahlah, lain orang lain alasannya. Saya tak perlu heret mereka.

Suatu waktu dulu saya menulis untuk suka-suka, sekarang ada kalanya saya menulis untuk sampaikan sesuatu...

Jan: Tersampaikah?

3 comments:

LilYLiZ@ said...

banyak hal di fikiran namun tak terluah oleh kata-kata

uj said...

http://www.kubakoya.com/2011/05/menulis-menulis-dan-menulis.html


en jan ....link kat atas tu sudi sudi la jenguk ...rasa berguna juga kalau malu nak menulis... sebenarnya dulu perna saya cakap kat sukiman ...

Whenever I feel like I cannot write,
then I know that I have not been reading enough lately.

Mama4Aqil said...

tersampai.kadang-kadanglah..itupun mengikut paradigma pembaca..kalau bernasib baik,mereka faham.kalau tidak,cukuplah sekadar meluahkan rasahati.

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home