Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, May 10, 2011

Kasut saya

Saya hanya ada 3 pasang kasut. Sepasang kasut saya pakai untuk pergi mencari rezeki (kerja), sepasang kasut untuk berjogging (walaupun sebenarnya saya tidaklah berjogging, saya joglan iaitu jogging sekejap berjalan sekejap, joging sekejap berjalan sekejap). Sepasang lagi kasut saya pakai untuk `bergaya'.

Kasut kerja tersebut adalah kasut cap (jenama) Camel Active. Saya tidak pakai kasut kerja selain daripada Camel Active. Saya taklah active mana, jenis slow jea, tapi saya minat sangat kasut ini sebab iannya selesa bin kemas. Sejak saya bekerja di Pahang, iaitu daripada Pekan ke Kuantan dan Ke Muadzam, saya selalu pakai kasut Camel active. Harganya dalam RM270 sepasang.

Semasa saya bekerja di Pekan Pahang, saya hilang 2 pasang kasut Camel Active secara berturut turut. Bila hilang terus saya beli yang baru. Namun yang baru tersebut juga hilang seminggu kemudiannya. Mungkin budak dadah ambik. Selepas itu barulah saya belajar simpan kasut dalam rumah, he he he. Jadinya saya kerugian dalam RM540. Saya ingat sampai mati.

Kasut jogging saya murah sahaja iaitu dalam RM78, saya beli daripada seorang pensyarah sukan. Katanya dia jual murah sahaja untuk habiskan stok. Saya tak ingat kasut tersebut cap apa. Sebab jenama tak terkenal. Atau saya tak kenal? He he he. Saya beli kasut tersebut sebab terpaksa ikuti suatu aktiviti 3 hari 4 malam dalam hutan (kira macam pupuk semangat). Kalau tak kerana aktiviti tersebut, haram saya tak beli kasut jogging. he he he.

Kasut ketiga adalah kasut bergaya. Saya cadang mahu memakainya untuk ke tunas manja, tengok wayang atau melawat pasaraya Giant. Namun saya tidak pakai sebab tidak selesa dan lembek. Kasut tersebut murah sahaja dalam RM120 kalau saya tidak silap. Cap Larrie. Dah koyak dah (macam anjing gigit ). Saya mungkin bakulsampahkannya minggu depan.

Itulah perihal kasut yang saya ada... Saya simple sahaja orangnya.

Jan: Kaki saya memakai 3 kasut sahaja. Badan saya memakai banyak pakaian...

4 comments:

MySra said...

bagi saya rm120 tu agak mahal jugak tu man... kasut paling mahal yang pernah saya beli setakat ni berharga rm149..heheheh..tapi saya ade byk kasut.. tak kira la murah ke ape ke, janji cantik saya beli je, walaupun harganya rm10.. kalau tak percaya tanya la zue (lg byk kasut dia)..perrrgghhh

Jankaulu said...

ya, saya masuk buat QE dalam bilik pensyarah perempuan, aduhai banyaknya kasut mereka...

perempuan mungkin pakai kasut untuk cantik, lelaki pakai sebab kena pakai kasut kot, hehehe

MySra said...

perempuan suka kasut cantik man... pastu matching ngan baju lg..heheheh..mai dah beli rak kasut yer...

Jankaulu said...

bagus tu, baru kemas. Nampaknya beberapa org kawan kita pun dah ada rak kasut mereka, he he he.

Kena beleter baru nak beli tu, he he he.

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home