"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Tuesday, January 4, 2011

Muka terbaru saya 2011 (edit semula)






Pagi-pagi lagi saya dah pukul gambar saya sendiri dalam bilik (guna handpon). Macam orang tak siongman jadinya. Kiranya ini gambar pertama saya dalam tahun 2011.
Bila saya tatap muka saya, nak tergelak pun ada. Saya bukan muda lagi tetapi saya rasa masih boleh cari makani, he he he. Fizikal saya semakin bersusut nilainya, semakin gemuk dan buncit. saya dah ada uban di janggut dan 5 helai di miasai! Tak boleh kita tentang kudrat takdir alam. Kulit muka saya pula semakin kering, ada garis-garis halus dan bernoda (tiru stail bahasa Indonesia). Tapi mungkin buleh diperlahankannya?
Saya tak nak rasa gusar. Masa beginilah kita kena up diri kita sendiri kan. Kita kena kata kita okey je yang penting hati budi, perangai elok, hidup jangan menyusahkan orang, pikir positif, bla-bla bla-bala....he he he. Saya tahu saya tak pernah handsem macam Dannyhensum. Mungkin sebab itulah saya jaga budi perketi saya, tak naklah nanti kedengaran "Dahlah muka tak handsum, perangai buruk".
Bila tahun baru bertandang kita tak dapat tidak sedetik berfikir dari mana kita dan nak ke mana kita? He he he. Apa yang kita cari dalam kehidupan ini? Soalan sama, jawapan masing-masing...
Ya, memang kita kena berharap/berazam sebab dengan harapanlah/azamlah kita galak untuk hidup pada hari muka. Bila ditanya rata-rata azam kawan saya ialah nak jadi kaya. Mahu saja saya tanya definisi kaya tu ada duit banyak mana? harta banyak mana?...
Dan azam-azam lain yang pada pandangan saya agak pelik. Ada yang berazam tahun ni untuk memastikan suaminya tak keluar rumah selepas pukul 10 malam, he he he. Tak apalah itu azam mereka, mereka tak menyusahkan kita. Kita tak ada kaitan dengan laki dia.
Saya nak mengambil kesempatan secara rasmi untuk mengucapkan selamat tahun 2011 kepada pembaca blog jankaulu. Ikhlas daripada saya, terima kasih banyak kerana masih membaca posting yang entah apa ini.
Semoga kamu semua sihat sejahtera dan bahagia. Kalau hidup bersolo jangan jadikan ia sebagai alasan untuk tak bahagia. Jika sudah bekeluarga semoga terancang segalanya. Semoga suami/isteri dan anak-anak mendengar kata dan berdisiplin. Dan semoga dapat menempuhi dugaan atau cabaran yang mungkin lebih hebat dan bertenaga berbanding tahun lepas, he he he.
Tataplah 2 keping gambar muka saya di atas tersebut, mungkin kita tidak akan berkesempatan untuk berjumpa lagi...(pulak dah).
Kalau rindu pesan saja di angin lalu...
Jan: Berazam nak mencari kedamaian hati...(pulak dah...!)

2 comments:

Eja said...

slmt thn br kpd en jan juga... thn ni sy xnk menangis lg...(mslhnya br 4hb jan 2011 ari ni....). cemana tuh..

sukiman said...

he he he

.