Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, January 18, 2011

Kak Pah dan Mentor

Nampaknya kali ini saya kenalah lebih pandai membahagikan masa emas saya untuk tv. Saya mahu tengok rancangan Mentor. Sebelum ini saya tak pernah mengikuti Mentor. Entah kenapa saya tak tengok Mentor, saya tak tahu. Namun pada suatu hari saya terbaca:


Actress Erra Fazira, the multi-talented Afdlin Shauki, rocker Noh Salleh of Hujan, composer, lyricist and producer Edry Abdul Halim of KRU, rocker and actor Rahim Maarof, and the First Lady of Malaysian music Datuk Sharifah Aini are marking their debut in the mentor-protege reality show.


Saya bangga semacam jea bila akhbar berbahasa inggeris tersebut menyebut Kak Pah sebagai First Lady of Malaysian Music.


Pada saya Datuk Sharifah Aini tetap teguh dan akan sentiasa popular sampai bila-bila pun… Pada saya juga beliau selayaknya digelar First lady of Malaysian Music dan Biduanita Negara. Walaupun beliau bukan lagi memegang takhta sebagai penyanyi nombor satu negara, Kak Pah tetap hebat kerana berjaya mencipta nama hingga ke arena seni antarabangsa dan mempertahankan populariti selama 4 dekad di industri muzik tanah air.


Pada saya penyanyi yang mahu menjadi Mentor haruslah mempunyai banyak pengalaman. Suka saya melihat pelbagaian senarai nama mentor-mentor untuk program Mentor musim ke 5. Paling hebat sudah semestinya Kak Pah.



Tentu protoge sendiri sempat berduet dengan Kak Pah nanti, he he he. Bukan sahaja peminat, di kalangan penyanyi sesama sendiri pun mereka akan berbesar hati apabila dapat berduet dengan Kak Pah.



Kak Pah dan Rabbani.


Tentu seram sejuk nak berduet dengan Kak Pah, he he he.

Bagi saya beruntung sungguh bakal protege yang akan diletakkan di bawah Datuk Sharifah Aini. Mungkin boleh jadi juara. Namun jika tidak menjadi juara pun sebenarnya dah menjadi juara kerana banyak ilmu yang akan didapati. Tentu menjadi protege di bawah Kak Pah sudah menjadi suatu yang hebat.


Jan: Suara Kak Pah selalu mengusik jiwa saya...

2 comments:

Anonymous said...

knapa iman tak pergi ujibakat juga..mana tahu boleh jadi protge juga?hihi

Jankaulu said...

suara hancur...
jiwa terlerai...
hati merana...

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home