"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Monday, November 23, 2009

Hotel Boulevard

Kerja saya membawa saya ke hotel-hotel. Jangan salah sangka pulak saya bukannya pelacur. Segala pembelanjaan ditanggung oleh majikan. Namun saya juga dapat elaun kerana keluar bekerja di luar kawasan.
Hujung minggu lepas saya menginap di Hotel Boulevard. Inilah kali pertama saya menginap di hotel tersebut. Lokasinya di Mid Valley City, Kuala Lumpur. Mulanya nak menginap di Citytell Hotel tetapi semua bilik sudah penuh...



Istimewanya hotel ini satu bangunan dengan pusat beli belah Mid Valley, senang la nak lepak-lepak urban kat bawah kalau boring. Dan istimewanya lagi dekat dengan pusat membeli belah lain (dan yang penting dekat dengan INTAN, Bukit Kiara di mana forum diadakan).


Seperti biasa saya akan bawak pembaca menikmati sedikit sebanyak kemudahan yang disediakan. Saya menginap di bilik yang murah sahaja, bukannya bilik yang mahal atau mewah.




Diletakan tuala pulak atas mangkuk tandas ni...

Ni tak lain tak bukan ialah tempat pelaburan, kesihatan kena jaga. Mengapa nak simpan racun dalam badan? Kan? Bahan buangan yang harus dibuang mestilah dibuang supaya badan kita tidak mengandungi kuman atau najis yang berlebihan.


Bentuk mangkuk tandasnya biasa sahaja, warna putih. Yang lain sikit dia letak tuala atas mangkuk toilet tu, berbeza benar dengan toilet rumah kita kan?





Ada dua pasang baju lepas mandi...


Ni ada baju yang kita pakai lepas mandi yang macam dalam filem orang putih tu, saya cuba jugak...he he he. Tapi saya lebih senang pakai pakaian saya sendiri.


Sempat lagi pose sikit dalam gambar tu, he he he






Ni saya pukul dalam bilik air. Maklumlah tak ada kerja nak dibuat. Nak turun shoping pun takut...(takut habis duit, he he he). Namun saya habiskan masa dengan membaca buku. Tadi saya beli 5 buah buku kat kedai MPH. Sue Adnan juga ada kirim novel tajuk `Menunggu Cinta Tuhan'... Dia suka baca novel.

Ni la nombor bilik di mana kejadian tu berlaku...he he he.





Sterika ada disediakan dalam lemari.




Sebab esoknya ada forum, saya bawak sehelai baju kerja. Saya kena iron sebab nanti ketara sangat orang nampak saya tak ada bini. Saya kol lah rung servis mintak seterika. Rupanya dia dah letak dalam almari. Malu pulak rasanya, nasib baik dia tak kenal saya (sebab guna kol).
Biasanya mereka akan bawa seterika ke bilik atau mereka suruh ke satu tempat di mana ada seterika. Kita kena seterika kat situ...


Boleh timbang berapa kg? Dan berapa RM sekilogram?





Ni alat kegemaran Mek Zue, diletakan dalam bilik air. Saya cuba juga timbang, huh tak turun-turun berat badan padahal dah abis banyak uncang teh kurus, Huh! Doktor kata saya kena kuruskan badan sebab saya ada darah tinggi...


Rasa seperti mandi dalam kaca...



Gini gayanya dia letak kain tuala...



Depan kepala katil di tengahnya ada cermin besar...



Entah macam mana sebab bilik tu ada banyak cermin, saya terpukul gambar sendiri...he he he. Sori bukan saya nak show off ni, he he he.



Almari... tak kanlah tak kenal kan...


Ada la pen dan kertas kecil, boleh lah nak tulis nota kecil
(tentang rindu yang tak pernah nak padam.... )



Gaya retro kan? simple je...Tapi RM330 semalam.



TV bukan LCD, huh!



Suam-suam kuku je terang cahayanya...


Seperti biasa ada dua katil, tapi saya guna satu sahaja, memang rasa seram sikit tengok katil kosong dan cahaya lampu suram pulak...teringat cerita Dark Water...


Tetapi kalau nak membaca ada lampu cerah....


Jan: Mengapa mimpi-mimpiku masih ngeri?

4 comments:

Anonymous said...

sungguh show off sedara ini....

Anonymous said...

Hotel ni mmg dekat dgn intan eh? saya pun nk kena g sana. tp asrama x dpt. sedihnya..dah la x biasa dgn kl ni. senang dpt teksi tak?

Anonymous said...

setuju.. mmg daya penulisan yang show off.. sesuai dengan watak dalam cermin. gambar mencerminkan seribu cerita

amilia said...

;) suka baca...

.