Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Friday, March 3, 2017

Cerita lawak pasal kecantikan

Image result for famous quotes king kong


Pada masa remaja dulu saya pernah bertanya pada kawan saya (yang tidak handsum) akan perempuan yang macam mana dia nak? Mungkin kerana dia tidak handsum dia kata " `Yang sedap mata memandang'.

Sebelum tu dia ada beritahu yang tidak ada perempuan di UM yang nak kan dia. Dia siap beritahu yang dia tidak seperti saya. Katanya saya ramai orang nak...[sebenarnya tak ramai mana, dua tiga orang sahaja termasuk di falkuti sastera].

Pada masa tersebut tidak penting bagi saya samada ada perempuan yang hendak atau tidak kepada saya. Tetapi rupanya penting bagi beberapa kawan-kawan lelaki saya. Namun secara purata saya dapati tidak ramai kawan saya yang berpasangan pada waktu itu. Mereka belajar sahaja. Setahu sayalah.

Orang lelaki bila dia cakap yang sedap mata memandang tu maknanya cantiklah. Dan cantik bagi mereka tidak gemuk, putih dan sebagainya. `Sebaga'inya tersebut bermula daripada `hanya sedap mata memandang'. He he he.

Semalam saya lihat cerita King Kong. King Kong lelaki tersebut suka kepada perempuan yang cantik. Di mana cantik itu rujuk kepada putih dan kurus.

"Sedangkang King Kong suka yang putih dan kurus, sebab itu ia tidak makan perempuan itu". Terdetik di hati saya kerana biasanya King Kong itu kan makan bila diberi perempuan orang asli yang tidak cantik.

Lawak pun ada kan? Lawak sebab wahima King Kong pun suka yang cantik..dan spesis lelaki tak kiralah manusia atau pun beruk, suka yang cantik...he he. Bertambah lawak.

Sedih pun ada...sedih sebab King Kong mati...

Image result for king kong 2005 quotes


Cerita ini ada sesuatu yang nak beritahu kat kita...tapi macam biasa kita buta dan tuli...


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home