Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, July 2, 2015

Saya masih tidak membeli baju raya...

1. Sehingga hari ini saya masih tidak berkesempatan untuk membeli baju raya. Saya sibuk pada hujung dan pangkal minggu. Hendak beli pada hari biasa, saya kerja makan gaji.

2. Sebenarnya saya ada beberapa baju baru...tapi tidak muat. He he he. Baju itu dah lama saya beli di Genting. Baju tersebut saya beli untuk saya pakai bila saya kurus. Sangat cantik, nampak maskulum bila memakainya.. Tetapi bilakah saya akan kurus?

3. Saya perlu beli baju raya walaupun sehelai untuk meraikan hari raya bersama keluarga. Sunat berhias pada hari raya. Saya nak nampak ceria...

4. Saya mungkin akan ke bandar Kuantan untuk mencari baju raya. Tentu seronok kerana terus berbuka di bandar...

5. Sebenarnya saya tidak memerlukan baju yang cantik mencuri perhatian orang pada hari raya. Saya tidak perlu pakaian begitu kerana karektor saya sendiri sudah cukup menarik perhatian orang.

Dan menarik perhatian orang bukan tujuan hidup saya dah. Setidaknya pada masa ini. He he he.

6. Nanti saya mungkin cari baju yang jenis boleh dibawa ke pejabat dan kuliah sekali gus.

7. Dalam usia sebegini (45), memilih baju menjadi semakin rumit sebab bimbang terlalu nampak muda dan tidak munasabah. Tok kan nok pakai baju meroh merang...ketak gelemak

8. Yang penting ada sehelai baju raya.

9. Zaman jahiliah dulu saya beli banyak baju raya, he he he.

10. Tetapi membeli baju tidaklah membazir, kita boleh beri kepada orang lain kalau tidak mahu dah.

11. Kalau susah sangat dan tak cukup masa , saya akan ke bandar Muadzam jea untuk membeli baju raya.

12. Sekian.  He he.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home