Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, July 30, 2015

Anak-anak jiran datang beraya



Pada suatu malam anak-anak jiran saya datang beraya.

Mereka semua gembira dan riang ria makan biskut raya dan maggie mee.

Mereka banyak bertanya, antaranya:

Berapa berat timbangan badan saya?

Mana anak dan isteri saya?

Kenapa perut saya bulat?

Indah sungguh jadi budak-budak, kita boleh bertanya apa sahaja dengan selamba sebab mereka memang nak tahu.

Dah lima tahun rasanya mereka membesar depan mata saya sebab mereka selalu ada di luar pagar rumah saya bermain-main.

Pernah suatu hari ketika baru balik ke rumah pada waktu petang ketika mahu buka pintu pagar mereka menghulurkan saya kek kerana mereka kata saya tentu lapar. Namun ia bukan kek sebenar. He he he.

Saya juga rasa gembira apabila semasa mereka makan biskut mereka mengatakan rumah saya cantik tersusun rapi. Saya tahu mereka ikhlas kerana kanak-kanak akan cakap apa yang mereka nampak tanpa ada apa-apa niat.

Semoga mereka membesar dengan baik dan cerdik, semoga mereka dilindungi selalu. Amin.


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home