Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Thursday, July 2, 2015

Every single day you make a choice...



Hidup ini aneh, ianya aneh apabila kawan saya yang sudah berkeluarga melahirkan bahawa ada perasaan sunyi dalam dirinya. Saya ingatkan dia tidak akan merasa kesunyian dalam hidupnya sebab ada isteri dan anak-anak. Malah beliau orang berada dengan kerja yang bagus, beliau juga kuat agama. Maka di mana lompangnya?

Saya rasa lompangnya ada dalam dirinya. Dia memilih untuk rasa sunyi. Seperti sayalah. Walaupun kelihatan tersenyum 24 jam sebahagian dari diri saya sunyi dan terkunci rapat.

Namun tidak dapat kita tolak bahawa yang membuatkan diri kita sunyi, cerdik, miskin, kaya atau bergaji rendah adalah faktor diri kita juga. Bukan salah UMNO, atau ibu mengandung.

"Semuanya bermula dalam diri kita..." Teringat saya kepada  kata-kata Prof Muhaya tersebut. Walaupun cakap senang hembus sahaja dan nak praktik maha payah...pernyataan itu betul.

Setiap orang harus tegas dalam memilih apa perasaan kita nak rasa... seribu rasa...

Abang Jan: Seribu luka di hati...(pulak dah)






No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home