Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, July 8, 2015

Pesan sepupu saya, kata anak saudara saya


Image result for pure heart

Seorang sepupu saya di Pulau Pinang berpesan melalui wasap supaya saya sentiasa gembira dan lupakan kedukaan dalam hidup. Katanya hidup ini terlalu singkat untuk perkara yang sebegitu. Katanya beliau ada juga membaca penulisan sedih saya dalam blog dan harap saya tidak bersedih hati selamanya.

Katanya saya sangat baik kerana mencara ibubapa, adik beradik dan terutama anak-anak saudara saya. Saya tersenyum sorang apabila dipuji. Saya rasa ada kebenaranya. Dalam skala orang yang baik saya rasa saya orang yang baik walaupun bukanlah pada skala yang sangat baik. Saya percaya lebih ramai lagi di luar sana lebih baik daripada saya.

Saya ingin mempunyai hati yang baik dan bersih namun apabila hidup saya selalu diuji dan saya tewas, saya menjelma/menjadi tidaklah terlalu baik. 

Kata anak saudara saya hati saya yang bersinar putih itu mempunyai kuasa untuk menerangi seluruh galaksi di alam maya. Dan katanya lagi sepatutnya tiada malam yang gelap gelita jika saya ada...

Saya sangat kagum kerana kata-kata tersebut lahir dari budak darjah satu...

Jujur kata saya rasa saya memberi dan menerima kasih sayang dalam keluarga. Cuma di luar keluarga saya sudah tidak tahu bagaimana rasa diri ini disayangi dan saya juga sudah tidak tahu bagaimana mahu menyanyangi seseorang...

Akhirnya saya hanya ada keluarga...

1 comment:

FARAHVIV said...

AT LEAST, U HAVE A FAMILY THAT LOVES YOU SO MUCH.

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home