Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Sunday, July 5, 2015

Simon ke Sabah: Desa Dairy Farm



Lawatan ke Sabah dilengkapi lagi dengan melawat ke Desa Dairy Farm. Namun kami terlambat kerana hari sudah agak petang. 

Ketika kami sampai, hari sudah lewat petang. Tidak seperti kami yang bekerja sehingga lewat petang dan kadangkala kuliah malam, lembu-lembu ini balik tepat pada masa kerja. Mereka balik kandang.



Di sini cuaca sejuk dan nyaman. saya tidak tahu adakah iannya begitu secara semulajadi atau pada waktu tersebut sahaja cuaca sebegitu. Saya yang berseluar pendek dan free hair rasa sejuk sangat. Bukan sahaja sejuk tapi ia juga bersama angin sepoi bahasa...


Seperti juga makhluk lain di abab ini, saya dan kawan saya berselfie sana sini dengan gaya mengalahkan remaja. Maklumlah masa remaja kami, handpon pun tak ada...




Sesekali bila teringat kembali rombongan ini, rasa geli hati dan terhibur. Gelagat kami ala-ala remaja. 

Dan bukan senang nak cari masa bercuti sama-sama kawan-kawan. Dan bukan senang nak cari kawan yang rela nak tinggal anak bini/suami di semenanjung untuk pergi bercuti belai diri. Mengembalikan keremajaan perasaan.

Dalam perjalanan pula, kami dengar Ina menyanyi. Walaupun agak sumbang ia tetap menghiburkan hati. Saya juga cuba menyanyi beberapa buah lagu tetapi kawan-kawan saya tak dapat meneka lagu mana yang saya nyanyikan sebab saya bawa lagu tersebut dengan cara saya sendiri.



Saya suka gambar ini, nampak sejuk.
Bertuah sungguh kita di bumi Malaysia... Ibu pertivi.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home