Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, October 8, 2014

Terima kasih kucing

Buka pintu terus kucing datang

Balik daripada bercuti, saya lihat ada kucing beranak. Saya terus ke Tunas Manja untuk mencari makanan bagi bayi kucing. Saya beli Fringkes. Memang mahal sikit, tapi tak apalah sebab Fringkes ada makanan khas untuk bayi kucing.
 
Namun biasanya saya beli yang berkati tak berjenama... Murah. He he he.
 
Sebenarnya kucing-kucing ini hidup liar dibelakang rumah saya (rumah teres).
 
Saya letak anak kucing di dalam bilik bacaan saya. Ya allah bisingnya. Saya juga beri nasi goreng dan susu kepada ibunya. Saya lihat kopek ibu kucing kendur dan kecut. Mungkin sebab asyik memberi susu.
 
Saya tidak suka kucing. Namun saya rasa bertanggungjawab untuk memeliharanya sekejap. Kucing-kucing ini akan menerpa apabila saya buka pintu dapur di belakang rumah saya.
 
Saya lihat kucing-kucing ini berkelompok hidupnya tidak seperti saya, sorang diri...
 
Kadang-kadang bila tak ada makanan dan saya malas nak keluar, saya goring keropok untuk kucing-kucing ini sambil berleter panjang.
 
Bila saya rasa sunyi, sayu dan rindu...saya akan bercakap-cakap dengan kucing-kucing ini. Saya beritahu mereka apa agaknya salah saya sehingga saya dikhianati. Saya beritahu kucing-kucing tersebut saya ini insan yang baik, walaupun saya gemuk tapi penuh kasih sayang... Saya juga beritahu kucing-kucing tersebut tak apalah nasib saya di dunia begini. Saya tak apa belaka. saya redha. Saya beritahu kucing-kucing tersebut mungkin kita akan jumpa lagi di akhirat...maksud saya syurga.
 
Saya juga beritahu kucing-kucing tersebut akan sumpahan saya pada setiap matahari terbit!
 
Bila saya bercakap, kucing-kucing itu memandang saya. Ada yang sayu, ada yang hairan dan ada yang rasa pelik dan tak setuju. Rujuk gambar di atas.
 
"Walau bagaimanapun, terima kasih kucing kerana menemani aku dalam perjalanan ini. Perjalanan ini tidaklah sehebat mana kerana aku orang biasa..."

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home