Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, October 28, 2014

Northmen - A Viking Saga (2014)


 
Hujung minggu lalu juga saya pergi tengok wayang. Filem bernama Northmen: A Viking Saga menjadi hidangan. Cerita ini cerita pengembaraan dan bunuh membunuh. Cerita jenis ala epik.
 
Saya tengok di Megamall. Cerita ini sangat ringkas jalan ceritanya tetapi diwarnai dengan baik babak-babak pertarungan yang mendebarkan dan pemandangan yang cantik. 
 
 
 
Saya beri cerita ini 6/10 atau 3 bintang sebab dari segi jalan cerita ia terlalu ringkas. Kisah pengembaraan sekumpulan wira pendekar, jumpa tuan putri dan berperang...

Saya tidak gemar cerita terlalu ringkas namun saya suka tengok watak-watak dalam ceritanya, pemandangan yang sangat indah dan kebodohan-kebodohan yang saya rasa bodoh.

Saya dapat satu pengajaran utama dalam cerita ini. Ada orang percayakan tuhan, ada orang tidak percayakan tuhan dan golongan ketiga adalah orang yang dalam hatinya ragu-ragu sama ada dia percaya ataupun tidak percaya...

Abang Jan: Sebuah dunia yang bagus ialah aopabila kura-kura melintas jalan, kura-kura itu selamat!

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home