Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, October 15, 2014

Jangan bersedih...




Bila saya rasa hidup saya tidak membanggakan, saya terus teringatkan seseorang yang saya tidak kenal rapat tetapi saya tahu dia sangat baik.
 
Saya teringatkannya untuk memberikan semangat untuk terus menjalani kehidupan ini. Janganlah selalu kita membandingkan orang di atas, kita kena juga lihat orang di bawah...kan?
 
Ya, biasanya semangat saya jatuh bila saya bandingkan orang-orang di sekeliling saya, yang sangat berjaya dalam hidup mereka. Setidaknya di mata saya.
 
Saya teringatkan dia. Dia gemuk (biasalah orang yang baik hati biasanya gemuk. Tidaklah pula saya cop orang yang kurus jahat hati. He he he). Dia hidup sendiri dan tidak tinggi pelajarannya. Dia mempunyai otak yang lurus bendul.
 
Setelah banyak berkorban untuk adik beradik, akhirnya dia dihalau dari rumah. Ayah emak dah tak ada..Tapi dia tak ada kereta pun...ke mana dia nak pergi? Haa... pada siapa dia nak menumpang kasih?
 
Terus saya bersyukur, walaupun saya tidak ada Honda, berumah hanya semi D, tiada isteri dan anak-anak, saya tetap boleh berdikari dan disayangi (perasan). Dan insyaalah segala pelaburan saya nanti dapat menolong hari depan saya. Dan juga kalau boleh orang di sekeliling saya. Itulah niat saya.
 
XXX
 
Memang saya tidak sebaik dahulu, senaif dulu. Dunia...dunia dan manusia sedikit sebanyak bertanggungjawab mencorak saya jadi keras dan jahat. Namun tidaklah terlalu keras dan jahat, he he he.
 
Dua minggu lepas, saya masih boleh tersenyun dan mengoder Tefal set yang ada periuk dan kuali sekali...(bayar hutang, he he he). Tak sabar nak pamir kat dapur...

Saya buat apa sahaja yang boleh buat saya rasa gembira...

Abang Jan: Apabila ada orang lain yang lebih mereka cinta... Kita perlu mencintai lebih kepada diri kita.

Salam sayang untuk pembaca blog ini.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home