Total Pageviews

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Wednesday, October 1, 2014

Semua orang sibuk tetapi anak-anak harus diberikan masa

Zaman kanak-kanak adalah antara zaman keriangan. Zaman di mana kita tidak dibebani dengan tekanan dan keperluan kehidupan orang dewasa. Semua keperluan dan kehendak kita sebagai kanak-kanak cuba dipenuhi oleh ibu bapa kita, secara kadar mereka.
 
Namun bukan semua di antara kita bernasib baik. Ada antaranya mengalami zaman kanak-kanak yang susah dan menyedihkan. Namun dalam beberapa kes merekalah pula yang muncul sebagai manusia berjaya dan berguna.
 
Tidak ada masa untuk keluarga juga bermakna kita tidak ada masa untuk anak-anak kita. Bila balik kerja letih, kita jadi pemarah... Kita marah kepada anak-anak kita yang tidak memahami kita letih... Pelik kan? Kita nak anak-anak kita yang masih lagi `budak-budak" memahami kita. Pelik kan? (sekali lagi buat-buat Tanya...hehehe)
 
Maka tidak banyaklah pengalaman manis mereka tercipta dengan kita. Tidak banyak kasih sayang yang terjalin antara kita.
 
Dan kita sebenarnyalah yang melukis kanvas kelabu anak-anak kita... Dan percayalah kita akan `terhukum' apabila mereka sudah dewasa...

No comments:

   

.

.

.