"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Tuesday, August 20, 2013

Isteri kita adalah `wajah' syurga dunia kita...

Kata seorang kawan saya (yang 24 jam suka bercakap), ada 5 nikmat dunia yang paling nikmat yang tuhan berikan. Saya tanya apa dia?

Jawapannya: Buat seks (1), makan (2), tidur (3), berak (4) dan korek telinga (5). Saya tidak tahulah dalam kitab mana dia rujuk tetapi dia memang kelakar walaupun beliau seorang pensyarah IT yang nampak pendiam dan islamik.

Dan bagi lelaki penyantun islam yang sebenarnya, kenikmatan seks itu tentulah didapati dari pada isterinya atau isteri-isterinya... Kata kawan saya lagi yang bila usia 30an baru ada jodoh.

Saya suka melayan kawan saya seorang ini sebab katanya bila dia jumpa saya dia boleh tunjukan `true color'nya. Dia beritahu apabila bercakap dengan saya dia boleh bercakap dengan bebas dan tidak perlu berpura-pura. Satu pujian untuk saya sebenarnya tu, he he he.

Tetapi posting ini adalah mengenai kawan saya bukannya nak memuji diri saya. Pasal memuji diri sendiri ni dah banyak blog lain buat, he he he.Jangan marah.

Kawan saya kata. Kalau saya kawin nanti silalah tengok wajah isteri waktu dia tidor lena. Saya bertanya "Eh kenapa pulak?.

Kawan saya beritahu apabila melihat wajah isteri kita tidor barulah kita dapat lihat dengan mata bagaimana sayangnya isteri kita kepada kita. Dan dengan melihat wajah isteri kita tidor juga kita akan rasa dan menyemarakan kasih sayang dalam diri kita terhadap isteri kita... Kata kawan saya panjang lebar.

"Kenikmatan bukan disandarkan hanya kepada kekreatifan dan kesungguhan posisi seks kita sahaja Man" Kata kawan saya yang juga suka berbicara pasal seks tersebut. (pernah dia beritahu setiap lelaki normal puratanya akan fikir pasal seks setiap 7 minit sekali. Dan mulai hari itulah barulah baru saya tahu saya bukanlah lelaki normal, he he he).

Sayangilah isteri anda kerana mungkin perangai anda berganda lebih buruk dari perangai anda tapi anda tak nampak pun. Anda tak sedar. Anda butal! he he he.

Jan: Sayangilah sementara ada...(baca dengan nada sedih).


Suami: Awak tak malu ke berbogel dalam selimut?

Isteri: Kalau tak kerana awak saya tak berbogel! He he he





2 comments:

Adie Achim said...

Salam Aidilfitri,

Semalam baru masuk kerja, aduhai demam la pulak tapi gagahkan juga ke pejabat. Akhirnya di ofis tak fokus semua kerja tak siap.

Hari ini dah ok sikit.. hmm dalam 40% (macamlah org nak tau) tapi hari ini telah membaca secara marathon semua entri abg Jan yang belum dibaca.

Rasanya hari ini tangguh kerja untuk esok. Heavy jer kepala banyak isu JANKAULU mengena pada sasaran kecuali kes pukul isteri.

sukiman said...

kesihatan tu kena jaga Adie. kenapa ya tak sihat? atau kerja lebih?

nanti saya bawa isu kerja lebih, hehehe.

take care tu...sayangi diri kita.

.