"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Thursday, June 20, 2013

. " Tak best senam sorang diri...laki saya tak nak temankan"

" Tak best bersenam sorang diri... laki saya tak nak teman... dia tak bagi support"


Memang kalau bersenam ramai-ramai kita akan jadi bersemangat dan seronok. Kecuali ada mak mertua, kita akan lebih suka bersenam dengan pasangan kita di rumah sambil bergurau senda. Anak-anak juga patut kita ajak bersama agar ramai, biar meriah. Ajar mereka bermula dari kecil bahawa kesihatan adalah penting.

Tentu kita rasa berbunga di hati bila dapat bersenam dengan suami. Sekurang-kurangnya dia akan berada di rumah. Kuranglah sikit digoda oleh perempuan lain (sekarang perempuan ramai, mereka tidak mengira suami orang tu mampu ke tidak, maklumlah 1 nisbah 12).

Tentu seronok (dengan andaian mak mertua dah balik ke rumahnya) dapat bersenam dengan pasangan sambil buat gerakan tarik pinggang atau kaki. Tentu ceria semasa tarik-menarik, jangan tertarik benda yang tak patut ditarik sudah! He he he.

Namun kalau suami tidak mahu bersenam bersama kita, janganlah kita turut sama tidak bersenam. Banyak kelebihan bersenam tanpa suami. Tanpa suami kita boleh fokuskan kepada banyak gerakan senaman. Kalau ada suami pun masalah juga, nanti kita tak dapat bezakan mana satu senaman, mana satu persetubuhan. Haaa...He he he, gatal sungguh saya.

Gerakan senaman seorang diri yang senang dilakukan tanpa suami

Sebenarnya apa yang saya mahu perkatakan ialah kita kena bersenam walaupun suami kita tidak bersenam. Atau senaman tetap mesti dilakukan walaupun kita hidup seorang diri (kalau bercerai). Dan ingatlah bahawasanya sama ada kita andartu atau antertu, kita tetap kena bersenam!

Jan: Selamat bersenam di hujung minggu, sama-sama kita jaga kesihatan.

1 comment:

Sarah Amanda said...

Saya nak bersenam mcm yg dalam gambar tu..nak buat kat opis. kat rumah tak sempat. Agak-agak..org tengok ker org lari?hahahaha