"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Sunday, June 16, 2013

Sebab mak anak binasa, gila jantan!



Kebelakangan ini saya asyik memikirkan hal masyarakat kita. Kawan saya marah kepada saya sebab selalu fikir hal masyarakat. Katanya saya tak ada anak, kenapa fikir pasal anak orang?. Teruk kawan saya tu kan? tetapi itulah hakikatnya bukan semua kawan saya tak teruk, he he he.

Saya ni jenis bukan boleh buat hal sendiri dan buat `dek' sahaja dengan persekitaran masyarakat saya. Setidaknya saya menulis untuk menyedarkan kepada diri dan pembaca blog ini. Kadang-kadang sesedap cakap jea saya tulis hal orangkan? he he he.

Dan seminggu ini saya banyak melihat dan meneliti berita tentang kes penderaan yang berlaku sejak beberapa tahun lalu di Malaysia kita ini. Kebanyakannya didera oleh teman lelaki. Dan kebanyakann pelaku adalah orang Melayu yang beragama islam.

Part yang paling saya suka baca ialah bahagian komen dari pembaca. Macam-macam yang mereka komen terutama perangai birah yang menyebabkan berlakunya pengabaian anak. Saya perturunkan beberapa komen yang saya baca yang terletak di bawah posting tersebut.

Deno said: 
kesian... sbb mak anak jadi mangsa



jaakechik said...
sedih dgr berita mcm ni kan.. kita ni syg gile2 kat anak diorang boleh wat mcm tu, mmg tadak hati perut!



16Please sign in to rate a Thumb UpPlease sign in to rate a Thumb Down0
OneEyedSnake  •  5 months ago Report Abuse
Cibai ponya lelaki... Kalau lu betui dera itu budak, gua harap ada orang dera lu balik plak dalam penjara...

 10
Please sign in to rate a Thumb UpPlease sign in to rate a Thumb Down0
Anak  •  5 months ago Report Abuse
binatang bergelar manusia..patut dibunuh..ibu2 yg gatal jadi porn star kan bagus..senang cari makan tak payah nak bela jantan tak berkerja.

TOKCU:
 sering didera / pukul?
duduk serumah ke?
inilah yang jadi masalah
bawak jantan balik ke rumah
buat apa... inilah generasi yang kurang didikan agama



HambaAllah:
Sebab mak anak binasa, gila jantan!

Ikanjos7918:
lagi mangsa teman lelaki....
apakah jenis ibu yang sanggup utamakan nafsu berbanding kesejahteraan anaknya

Tuhan pelihara anak yg tak berdosa tu dari tangan ibunya yng hanya nak seks dgn jantan dgn cara menjemput ke syurga. bayangkan apa terjadi pada anak ni jika membesar hasil didikan ibunya.....

Tapi sbg manusia, tentu sekali kita suma sedih dgn kisah penganiayaan kanak2 yg tak berdosa ni...

18-12-2012, 01:13 PM
Tahan sekali mak budak ni. Takkan dia sebegitu boddoh sehingga tak menyiasat kenapa anaknya ada kesan2 lebam. Mungkin juga dia tahu anaknya didera dan dia sekadar mendiamkan diri. Kalau maknya pun bersubahat, humban dalam penjara. Biar dia rasa dok dalam tu.

aku setuju,,mak jenis lahabau tul
mujhi
18-12-2012, 01:19 PM
kenapalah mak dia pilih teman lelaki yg sifat macam binatang ni..

yang macam binatang tu lah mak dia suka sangat tu...
LilinSticks
18-12-2012, 01:21 PM
Neh bukan sifat mcm binatang, Mak arwah memang terpilih binatang neh buat teman lelaki.
kopirait
18-12-2012, 01:23 PM
Melayu jugak punya keje.
Ni macam kes yang masuk TV3 dulu-dulu tu..
Mizz Adilla
18-12-2012, 01:37 PM
yang macam binatang tu lah mak dia suka sangat tu...

memang x boleh nak kata ape lah..:D

Jan: Tahniah kepada sesiapa perempuan yang dapat cari lelaki bertanggungjawab. Tahniah 18 kali, he he he

No comments:

.