"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Thursday, June 13, 2013

Hit Sentimental Sharifah Aini 2013


Pada suatu pagi sabtu saya ke Giant Kuantan. Tujuannya semata-mata mahu mendapatkan CD Kak Pah yang bertajuk 101 Sharifah Aini dan bahan KFC. Koleksi 101 ini ada juga Sudirman, Ella, P Ramlee dan Fran. Saya tidak jumpa CD 101 Kak Pah tersebut. Sebenarnya saya dah cari di Megamool dan ECM tetapi tidak ada. Rupanya di Giant pun tak ada. Saya rasa hampa, namun saya tetap gembira apabila terdapat CD terbaru Kak Pah bertajuk Hit Sentimental Sharifah Aini.

Lalu saya membelinya CD kompilasi ini ada banyak lagu yang sentimental. Lagu yang jarang ada di kompilasi Kak Pah adalah lagu `Hatiku Melekat di Hatimu', ciptaan A Rianto, dari negara seberang.

Saya sempat bertanyakan CD 101 kak Pah tersebut pada gadis muda di kaunter. Dia pun terus cek dalam komputernya. Dia kata ada tetapi kena oder dulu. saya pun beri la no telefon bimbit saya. Siap saya beritahu saya tinggal di Muadzam dan boleh ambik hari sabtu sahaja Cd 101 Kak Pah tersebut.



Biasanya apabila saya membeli CD, saya akan mendengarnya sampai habis. barulah saya simpan semula. saya ada banyak Cd kompilasi Kak Pah sebab banyak lagu beliau yang saya tidak pernah dengar. Namun kini, saya rasa hampir semua lagu kak Pah sudah saya dengar.

Banyak lagu-lagu sentimental nyanyian kak Pah menjadi hits di zamannya. Oleh kerana Kak Pah mungkin rakyat Malasyia yang paling banyak rakam lagu kat mukabumi Malaysia ini maka banyaklah lagunya yang hit. Dan banyak album kompilasinya sebelum ini. Dalam album ini juga ada lagu yang tidak pernah di` Cd'kan...sebelumnya.


Disc 1:

Mengharap cintamu
Malam
yang mula dan akhir
Hatiku sudah patah
Kau yang bernama
Cinta dari pandangan mataku
Airmata seorang insan
Kenangan (tak pernah `diCDkan')
Hapuslah airmata
Seribu mawar
Jangan putarkan lagu
Tak mungkin berpaling
Dekatlah padaku
Kau kusayang  (tak pernah `diCDkan')
Kenangan lalu
Selama-lamanya
Kau tahu mana kau pergi

Disc 2:

Inilah laguku
Kucurahkan kasih dalam lagu
Sebuah ilusi (tak pernah `diCDkan')    
Hatiku melekat di hatimu
Menaruh harapan
Sampai hati
Ku berjauh hati
Bangkitnya seorang kekasih
Kau runtuhkan istana cinta
Janji di malam pertama
Apa kesudahannya
Kasih
Kau menguji hatiku  (tak pernah `diCDkan')
Laguku malam ini
Getaran jiwa
Tiada maaf bagimu
Rindu menghiasi kamar cinta

Mendengar lagu sentimental ini ada masa-masanya juga. Contahnya bila kita memandu petang-petang kita boleh pasang dan dengar dengan tenang. Kadang-kadang boleh lepas stress.

Entah mengapa bila usia memanjat senja nan merah, saya lebih gemar mendengar lagu yang berirama perlahan berbanding yang riuh pikuk.

Jan: Jiwa saya pun jenis sentimental gak...heheh.

No comments:

.