Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, February 28, 2011

Jangan datang tengok...


Sudirman tidak mahu para peminatnya melihat keadaan dirinya yang sakit..., dan menderita?, sewaktu beliau dirawat di Hospital Tawakal, allahyarham pernah memberi pesanan melalui saudara-maranya supaya memberitahu peminatnya agar jangan menemuinya:
" Tolong beritahu mereka, kalau sayangkan saya, jangan datang tengok..." Itulah kata-kata Sudirman...
Rata-rata peminat menghubungi syarikat rakaman EMI menangis-nangis nak tahu benar keadaan Sudirman. Sudirman bukan penyanyi biasa, penyanyi biasa kalu sakit atau patah empat kerat pun tak ada yang perasan, he he he. Tetapi Sudirman lain...
Kata Presiden Seniman pada masa itu (Baharuddin Haji Omar), patut sangatlah keluarga Sudirman mengumumkan keadaan penyanyi itu kerana beliau adalah penghibur nasional, milik masyarakat. Katanya:
"Mereka tidak boleh anggap Sudirman sebagai hak keluarga saja kerana Sudirman adalah penyanyi yang sudah tidak asing lagi di Malaysia." "Adalah lebih baik mereka mengumumkan daripada membiarkan cerita yang bukan-bukan mengenai penyanyi itu berleluasa," katanya.
Jan
: memang kita tidak mahu orang yang kita sayang tengok kita menderita...kita buat gembira jea...kita makan dalam orang tak tahu...penyu menangis.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home