Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, February 22, 2011

Terpisah irama dan lagu - Ujibakat mentor!

Kak Pah dan rakan sementorannya...


Saya berpeluang untuk tengok rancangan Mentor bersama Wan Kamarudin, seorang sahabat saya daripada tempat kerja lama saya, Kolej Shahputra. Kami makan nasi goreng belacan di sebuah kedai di hadapan kawasan perumahan saya. Pelayan wanitanya semuannya bermake up tebal...


Saya tergelak giler apabila melihat ada peserta yang menyanyi sangat sumbang. Mungkin begitu kot perasaan kawan-kawan saya yang tergelak giler apabila melihat saya menyanyi suatu waktu dulu...


Din juga tergelak dan mengeleng kepala melihat telatah peserta yang suaranya bukan sahaja tak sedap tetapi sumbang sesumbangnya. Saya beritahu Din kenapalah kawan-kawan mereka yang menyanyi sumbang tersebut tidak memberi nasihat supaya janganlah masuk uji bakat tersebut.


Apabila sahaja tiba giliran datuk Sharifah Aini, saya menerima banyak sms daripada kawan memberi komen itu ini. Antaranya ialah sahabat saya Norlizawani atau lebih dikenali sebagai Wani Pekan (juga sahabat daripada tempat kerja lama saya Kolej Shahputra). Saya teringat suatu waktu dulu saya dan Wani ada berduet menghancurkan lagu-lagu pop semasa. Muzik ke mana suara kami ke mana... Kami berani menyanyi di hadapan kawan-kawan yang lain. Kami berani untuk rasa bahagia. Tetapi suara Wani jauh lebih terkawal dan sedap di dengar berbanding saya, he he he.


" Kalau nyanyi macam ni datuk Sharifah Aini boleh nyanyi 2000 buah lagu dalam satu konsert" Kata Ajai kepada salah seorang peserta yang nyanyiannya cepat, sumbang dan tak berirama. Saya lihat Ajai tergelak dan Kak Pah juga turut tergelak sopan (tutup mulut dengan tangan).


Saya berpendapat ramai yang mahu menyanyi dan jadi penyanyi dan dalam ramai-ramai tu saya berpendapat ramai yang sepatutnya baik jadi pendengar jelah...he he he.

Jan: Teringat Kak Pora menyanyi lagu Menaruh Harapan... kalau Zaiton Sameon tengok tentu menangis...

2 comments:

wawadave said...

suki.. ada sorang ex-stdnt KSP masuk.. tegelak tguling i tgk..time edry time tu

Jankaulu said...

awak tak larang ke? he he he

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home