Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, February 21, 2011

Datuk Sharifah Aini dan uji bakat Mentor






Saya sudah menjangkakan tidak ramai peserta yang hadir untuk menjalani uji bakat. Mereka tidak memilih Datuk Sharifah Aini kerana banyak sebab.
Kebanyakan mereka yang hadir adalah peserta yang benar-benar berbakat dan benar-benar mahu menyanyi. Suasana itu cukup berbeza berbanding sesi uji bakat bersama mentor lain, apabila kebanyakan peserta yang datang lebih kepada sekadar suka-suka.
Antara sebabnya mungkin peserta takut menyertai sesi uji bakat seterusnya menjadi protege di bawah First Lady of Malaysian Music ini. Maknanya jika hanya mahu mengejar glamour dan kerlipang lensa kamera iannya tidak berbaloi.
Saya berpendapat amat sukar untuk melahirkan seorang penyanyi yang bagus, ada identiti dan wawasan. Lebih sukar lagi untuk bertahan lama serta mempunyai ramai peminat. Untuk popular sekejap dan glamour memang ramai.
Tidak salah untuk bercita-cita menjadi seorang penyanyi terkenal. Tidak salah juga untuk memasuki uji bakat kerana bakat juga akan berlapuk jika tidak dapat dikesan atau di ketengahkan. Itulah kata-kata Sudirman yang berasal daripada Bintang RTM. Yang salahnya tidak bersungguh-sungguh dalam mengejar impian.
Jan: Tergelak tengok seorang peserta nyanyi lagu Kak Pah yang bertajuk `Maafkanlah'.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home