"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Monday, February 14, 2011

Bini Sawyer dan sebuah cinta!

Sawyer...



Setiap manusia yang bernyawa mahu mengenal dan merasa cinta. Dan rasa cinta itu tidak mengenal sesiapa dan apa-apa kerana ia merupakan perasaan abstrak yang lahir daripada jiwa. Bila kita lihat satu pasangan bagai pinang tersalah belah atau digelek steamroll, kita kena faham...yang...
yang kalau kita cinta kerana harta, harta mungkin akan susut, kalau kita cinta kerana kemantapan, ia akan kecut berut, kalau kita cinta kerana perangai elok, esok lusa dia mungkin bertukar jadi puaka...
Dan cinta Sawyer kepada Kumala adalah kerana cinta. Saya selalu beranggapan kalau kita handsum, kaya dan terkenal senang nak dapat perempuan yang macam patung Barbie. Ada paha dan betis macam pen kilometrikol tak pun paha macam liquekpaper.

Nak berjalan pun paparanzie sibuk pukul gambar. Eh bini Sawyer pakai aprong?

Bawak anak ke sana ke mari, bapa yang baik katakan...


Kumala ni orang Indonesia, kain batik Jawa tak tinggal...



Wartawan kata sawyer panggil bini dia `the love of my life". Di dalam internate ada tertulis ramai gadis jelita yang menangis bagai nak rak bila Sawyer kahwin dan berguni Kamala kena kutuk sebab muka tak cantik tapi kahwin dengan Sawyer... Kesian jugak Kumala tetapi dah rezeki dia kan? Mungkin Sawyer sahaja dapat melihat kelebihan Kumala.


Pernah saya terfikir pasal bini kawan saya (pulak dah). Maksud saya macam mana kawan saya boleh tahan dengan bininya yang pada pandangan saya bukan sahaja tidak menarik dan kasar, tetapi juga memboringkan. Saya ada tanya kawan saya, dia jawab "Entahlah Man, aku pun tak tahu..."


Jan: Saya rasa saya tahu jawapannya... Cinta!

No comments:

.