"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Thursday, April 1, 2010

Antara dua gambar...

Gambar 1

Kadang-kadang sebuah gambar boleh buat kita ralit atau terpana. Saya suka gambar di atas (gambar 1) sebab beberapa perkara. Gambarnya memaparkan kasih sayang dengan cara yang suci, ikhlas dan bermakna. Gambar di atas tidak buat saya stim tetapi rasa syahdu... Saya berpendapat gambar itu bijak dalam memaparkan rasa sebuah kasih sayang.
Kalau kita perhati betul-betul daripada riak muka Kajol tersebut, kita akan nampak dan tahu betapa dalamnya kasih yang dia ada di hatinya pada Amir Khan kan. Dan pelukan sisi yang Kajol berikan tersebut seolah-olah Amir Khan adalah nyawa atau pelita hidupnya...(wow!)
Amir Khan pulak kontrol maco tetapi dari riak wajahnya kita tahu bahawa dia merasai kasih sayang tersebut kerana dia menghargainya... Riak wajahnya yang terharu dan pasrah seolah mengerti perasaan yang mendalam dimiliki Kajol terhadapnya.
Cuba tengok betul-betul...anda akan tahu apa yang saya maksudkan. Maksud saya gambar ini berjaya `sampaikan' apa yang nak disampaikan...


Gambar 2

Gambar 2 di atas pulak memaparkan jenis kasih sayang yang sangat berbeza. Gambar ni paparkan kasih sayang dan cinta dalam bentuk yang kelihatan murah, kotor dan tidak kekal mendalam...
Entahlah mungkin saya otordoks atau kosengvertif, tapi itulah yang saya rasai dari gambar di atas.
Walaupun bibir bertemu bibir dan tangan atas paha ayam muda yang gebu-gebang, hanya rasa keghairahan murah yang meruap stimnya. Jauh sekali untuk mewakili paparan sebuah karisma kasih sayang cinta nan abadi...

Jan: I had a master plan, but I was alone...

11 comments:

wawadave said...

i always like tht pic.But the guy mcm quite hesitant sikit..hmm..agaknye sbb dah tau jln citernye kot.. Suki, FYI, Fanaa ku sudah hilang...

sukiman said...

me too...syahdu bila tengok kajol.

maybe that guy rasa bersalah...

Ya allah kenapa sampai boleh hilang? misplaces kot?

...walaupun buta kita dapat lihat dan rasa kasih sayang, walaupun celek kita mungkin tak dapat lihat dan rasa kasih dan sayang... Ah syahdunya!

Eja said...

kalu la pegangan tgn kajol tu dilembutkn letak duduk jari2nya, mgkn dia nmpk cm penuh ciri keibuan gaknya kn.

wa: nmpknya kena beli hok lain je la wa kalu nok wat koleksi

sukiman said...

eja...awak dah `keibuan' ke sekarang? (ampung..hehehe)

ada ke lagi dijual? dah lama cerita tu...

unclejoe said...

hmmm citer citer hindustan ni ... tak bnyak koleksi lak.. yang da pun satu jer.. kabhi khushi khabi gham tu jer... Tapi beberapa bulan lalu pernah tgk kat kt TV ... separuh dah... Ghajini... best lain endingnye...

sukiman said...

lain macam mana UJ?

Fanna heronya mati... Kajol tembak Amir Khan sambil menitis airmatanya...

unclejoe said...

heroin dia mati, kena bunuh dengan kejam ..kira 18PL la...ganas..

hero lak.. jenis hilang ingatan untuk tempoh masa 15 minit gitu ..ala-ala citer korea plak...

heroin mati ... tak happy ending la kan ... lain la kiranya .. tak seperti citer industan biase r..

lagu pun kurang gak...

sukiman said...

ingatkan hero mati...

kalu hero mati best, devdas best...

tapi lucu gak sbb hero (Sharuk khang) mati depan pintu pagar rumah heroinnya (aiswara rai) yang dah kawin, he he he.

wawadave said...

UJ, i like ghajini tuh.. come to think of it.. adakah aku suka ending citer yg memana heroin or hero mati? fanaa, dilse...

sukiman said...

wawadave, saya posting satu khas untuk wawa. hehehe. saya suka cerita ni.Devdas.

terutama tarian duet Aish dan mahduri. tapi Mahduri lagi terror tariannya, heheh.

saya sedih tengok shahrukh khan tergolek tak bernyawa depan pintu...dia merana...

hayati ya...

Abah Mui'zz said...

Man, tengok la Ghajini tuh, mesti tak menyesal.

.