"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Wednesday, July 9, 2008

Mencintainya sedalam dalam hatinya...(tentang Kamal)

Senyuman Kamal yang paling handsome (semenjak dilahirkan ke bumi...)

TENTANG KALI PERTAMA BERTEMU

`Ni kali kedua datang interview, dulu datang tak dapat' Teratur, tersusun tuturkatanya. Kurus (dulu masa 2001)), putih orangnya, muka macam budak (muka tak berdosa), boleh ke jadi lecturer? Nanti kena buli dek student. Masa tu itulah terfikir lintas di ingatan...he he he


`Tak apalah kalu tak dapat kat Terengganu ada Kolej Bistari, boleh mintak' cuba buat friendly (sebab sepatah tanya, sepatah dia jawap), padahal diri sendiri dah dua kali ke Kolej Bistari tapi tak dapat jugak, he he he. Dan di depan kami kelihatan Nizam (yang juga datang untuk interview) ke hulu ke hilir, sibuk macamlah Kolej Shahputra ni ayah dia yang punya.

Tak banyak informasi yang dapat, sebab dia tak banyak cakap dan agak scheme orangnya. Katanya dia duduk dekat-dekat kolej ni jugak, kat kilang katanya. Kat kilang? mesti bulu hidung ada terlekat debu-debu asap. he hehe. Tapi tak ada pulak.

Dan di sebelah kami ada sorang pegawai bank (yang juga datang interview). Dah tak larat kerja bank ke? he he he. Dia tetap bersahaja, masa interview pun bersahaja juga. Masa tu En Azman Zaini interview sendiri (dgn beberapa org pensyarah lain).

Bila dapat kerja, dia tak dapat lagi, kemudiannya dia dapat selepas tu. Tapi selepas tu persahabatan tak berkembang mana, dia pendiam. Nasib baik dalam satu bidang, adalah juga berjumpa sapa dan buat-buat tanya soalan ekonomi, tapi dia jawab dengan bersungguh-sungguh. he he he.


TENTANG DIA DAN SAYA
Jauh benar bezanya saya berbanding dia, macam banding keadaan ekonomi kita dengan ekonomi negara Jepun, dia tak mengejar glamour dan kekayaan, pandai maths, selalu tenang dan menerima seadanya tentang kehidupan. Dulu dia ada tanya `Adakah apa yang kita tak dapat dalam hidup tu merupakan hukuman kepada kita sebab perangai buruk kita? ' Saya menjawap `Tak, belum ada rezeki. Kalau nak hukum pastilah ramai yang dah kena hukum, dan sempat bertanya balik `Yang berjaya tu baik-baik belaka ke?

Dia tak ada perangai, semua orang tahu. Tapi kalau dia buat jokes payah juga nak kesan bahagian mana yang patut kita ketawa (atau buat-buat ketawa?).

TENTANG TAI KARTUN

Dia istimewa dari segi tali lehernya. bila tengok TNC pakai tai kartun ingat ket dia. sebab dia tergamak pakai tai kartun. he he he. tai tu nampak cantik dengan dia. buat dia nampak cergas dan boleh didekati....

TENTANG CINTA

Daripada penelitian peribadi, dengan perangainya dan penampilannya itu memang susah orang nak jatuh cinta padanya. Dia pendian, tak menonjol, tak cara hal orang. Namun bila mengenalinya dengan mendalam pasti perempuan itu akan mencintainya sedalam-dalam hatinya, selamanya.


Berbeza dengan pemuda yang mudah perempuan mencintainya (jatuh cinta) kerana personaliti yang persona, tapi bila mengenali dan jatuh cinta padanya, hamppeh! tak ada yang istimewa sangat. Tapi Kamal bukan dalam katogeri ni...
Bersambung...

No comments:

.