"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Monday, July 21, 2008

APEC

Tadi teringat pulak lawak of the week (last week). Ada student ketuk pintu datang (student perempuan) bilik (berteman). Dia beritahu dia dah pilih tajuk kertas kerjanya, dia cakap dia nak pilih tajuk APEC.
Masa tu saya tengah dok sibuk kemas barang-barang. Maklumlah dah jadi hobi. Dalam kemas-kemas tu tanya dia kenapa nak pilih APEC. Dia jawab sebab ada kat Kemaman, Terengganu.
Saya terkejut rasa sambil menoleh melihat muka dia, dia selamba dan yakin je. Saya tanya lagi sapa beritahu Apec ada kat Kemaman, dia beritahu kawan dia yang beritahu, juga dia jawab dengan yakin.
Bila saya jelaskan yang Apec tu Asia Pasific Economic Cooperation, barulah dia ketawa. Saya beritahu yang lain kali buatlah `homework' sikit sebelum jumpa saya. Saya pun ketawa juga tapi agak sedih jugak sebab Apec tak terkenal di kalangan mahasiswa kita, tak seperti Mawi.
Jan: ASEAN?

No comments:

.