Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, February 21, 2017

Tiba-tiba kawan saya beritahu... Dua cerita tapi sama

"Perkawinan tu juga ajar kita hidup dengan orang yang kita pernah sayang..."

Saya diam sahaja tetapi tidak otak saya. Kalau orang cakap benda pelik, kita kena diam dahulu. Itu petua saya.

Saya biarkan dia luah segalanya. Tetapi kemudiannya dia cerita pasal lain. Dia tak luah.

Saya pernah jumpa suami dia, terus saya simpul di hati tentu suami dia ni jenis orang baik sebab tu dia pilih jadi suaminya. Sebab nak harapkan rupa, tak ada. 

Saya buat kesimpulan lakinya selain tak ada rupa, juga tak ada kehebatan. Apa kehebatan seorang suami? Saya tak nak jawab.

Sebenarnya hujung minggu lepas ada beberapa perkara yang membuatkan saya malas nak fikir dah...

Peristiwa kedua saya berhadapan dengan dua orang di hadapan saya yang pernah ada skandal zaman muda-muda dulu.

Sebelum itu saya dengan kawan saya minum air di restoren 2 bintang, sebelum seorang perempuan berbulu mata cantik datang menyapa dan minum bersama kami. Saya teragak-agak nak bersalam tetapi bila dihulur tangan terus saya sambut. Jarang saya sentuh perempuan (dan lelaki juga).

Manis orangnya walaupun dah berusia. Sebab bentuk badannya tak setopok (mungkin diet seimbang, atau mukin genatik), maka saya kira dia masih ada market. Boleh laku jika dipasarkan. he he he. Ada nilai ekonomi. teruk saya kan? Pakai tulis jea ni.

"Saya pernah tido dengan dia banyak kali masa saya muda Man". Kata kawan saya, selepas perempuan depan mata saya berlepas.

Saya percaya kata kawan-kawan saya sebab kawan saya ni handsum macam Rahim Maarof masa muda. Tapi kini kawan saya ni dah tua, dah macam `leaking roof', he he he.

Saya juga diam tidak terkata. Dan kawan saya mula bercerita. Dia juga bercerita perempuan berbulu mata itu kini bahagia bersama suami dan anak-anaknya.

"Sapa tak pernah buat silap pada masa muda Man?" Kawan saya bertanya.

"Saya!" terus saya jawab...tapi dalam hati.

He he he.

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home