Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, February 21, 2017

Saya tetap menyalahkan ibubapa...kisah station Petronas dan kisah basikal

Hujung minggu lalu saya membreak kereta saya secara mendadak sebab motor tersebut tidak berhenti di simpang jalan hala ke rumah saya. Panas hati saya, saya bimbang terlanggar motor tersebut. Saya pula tidaklah secekap mana.

Motor tersebut memecut dengan lajunya...saya tak sempat hong.

Sebenarnya saya sudah selalu merasai pengalaman sebegini. Lewat petang banyak budak-budak bawa motor ke sana-ke mari tanpa memakai topi keledar. Jantan betina sama sahaja. Kadang-kadang saya lihat motor yang dibawa oleh budak perempuan dikejar oleh budak lelaki...

Mungkin kerana saya tinggal di taman perumahan `sebegini', maka sebeginilah yang saya alami. Saya tidak mahu berpanjang lebar. nanti saya dikecam pula. Masyarakat kita bukanlah `betul' sangat.

Saya tidak boleh salahkan kerajaan, BN atau UMNO. Atau AJK kawasan perumahan ini. Saya bukan orang biasa. Kalau saya orang biasa, mudah saja saya salahkan orang lain termasuk Najib dan Rosmah... dan bumi ini. Korea Selatan dan Trump.

Kadang-kadang pada waktu magrib pun masih ke sana-ke mari dengan motor. Malah pernah pukul 12 malam saya pergi beli ais krem konekto (perasa vanilla) di Petronas, saya terlihat anak dara masih lagi tersidai di tepi jalan.

Katalah saya ni ketinggalan zaman ke, ketinggalan FB ke, saya rasa ada pihak yang patut disalahkan...

Dan semestinya bukan station Petronas tersebut. Dan bukan jalaraya.

Bye...


Image result for i hate you gif

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home