"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Wednesday, February 22, 2017

Bila Rahim Maarof jadi `leaking roof'...

Image result for rahim maarof


JIKA kawan saya baca posting ini tentu dia berjauh hati. Tapi bukan niat saya untuk menghinanya. Lagipun dia tak ada buat salah pada saya. kalau ada? He h ehe .

Saya cuma nak luahkan sesuatu. Ketakutan yang kita selalu nafikan. Ketakutan dalam diri saya juga sebenarnya. Saya sama sahaja dengan orang lain, cuma saya tulis, saya luahkan melalui blog...

(Sebab itu kot saya kelihatan lebih tidak baik berbanding dengan orang lain yang tidak menulisnya... he he he).

Saya tidak pernah handsum dari kecil sampai sekarang. Lubang hidung saya besar, mata sepek, senyum senget, muka bulat, bulu kening bercambah. Kini usia saya 47 tahun, mustahil saya akan bertukar handsum. saya hanya berharap bertukar kemas. (Saya pernah mengaku handsum bila menulis, tetapi itu hanyalah gurauan saya. Saya sedar.).

[(tetapi saya tak kata saya tak menarik. He he he (nak jugak)]

Namun kawan saya ini sangat handsum pada masa muda (macam Rahim Maarof). Kini dia tua dan keseorangan. Dia tidaklah jauh tua daripada saya. Cuma dia kelihatan jauh lebih tua.

Dia bercerai dan penceraian itu seolah perang. Dia yang kalah, dan menghabiskan sisa hidup sendiri.

(Saya gunakan perkataan `sisa', untuk timbulkan rasa sedih. Hakikatnya jam tangannya pun beribu ringgit dan ada banyak kawan-kawan lain selain saya. Saya guna `sisa' bersesuaian dengan ayat dan perasaan yang saya mahu bina.)

Namun penulisan ini bukan pasal dia `kalah' dalam perkawinan tetapi pasal dia kelihatan tidak lagi handsum. Malah berubah benar. jadi seperti orang lain 100%. yup, dia tua.

Sekarang saya faham kenapa harga SK II mahal!













No comments:

Kad hari lahir dari Z

Kad `baju' Terima kasih atas kiriman kad unik tersebut, tidak ada kata yang bisa saya tulis untuk gambarkan perasaan suka saya.  ...