Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, February 21, 2017

Kisah Astro...atau kisah saya? Haaa...

Saya beritahu sahabat saya, kemungkinan besar saya akan hentikan langganang Astro sebagai salah satu cara saya membaiki kewangan saya tahun 2017 ini. Ini kerana saya lihat kos sara hidup makin tinggi. saya belajar dan mengajar ekonomi. Saya tak kata ekonomi Malaysia teruk, sebab barang mahal tanda berlakunya pembangunan ekonomi.

....tetapi saya kena buat beberapa ubahsuaian dalam kewangan saya.

Maksud saya, saya bayar Astro mahal tetapi saya tidak pula dapat melihatnya. Purata saya lihat mungkin hanya 23 jam daripada 24 jam. saya lihat HBO dan berita.

Namun kawan saya kata, tidak perlu potong kerana apa yang saya bayar tu semakin sikit nilaianya dari segi kuasa beli.

Saya rasa geli hati sebab kata-kata dia tu sangat betul. saya rasa dia pula yang pandai ekonomi.

He he he.

Image result for Astro
Bukan astro ni...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home