Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Tuesday, February 7, 2017

Siri Pujaan Ramai: Aman Shah dan Halil Chik



Melalui LAZADA, saya dapatkan album ini. Seronok juga membeli atas talian sebab kita tidak nampak wang kita `mengalir' keluar. Sebab kita guna `pindah wang' juga secara atas talian. Dan lebih memerangjatkan lagi ia lebih murah (walaupun sudah termasuk harga pos), berbanding pergi beli ke kedai. 

Pun begitu saya tetap lebih suka membeli CD di kedai berbanding atas talian.

Aman Shah terkenal dengan lagu `Adikku pandai menari', Halil  Chik pula saya suka dengar lagu "Lenggang Mak Limah", he he he.



Aman Shah jenis penyanyi yang ada suara. Boleh nyanyi dengan lembut dan tidak sekeras Rahim Maarof. Suaranya sederhana tetapi beliau ada beberapa lagu yang menarik. Contohnya lagu `Adikku pandai menari', Asmara terkenang' dan `Cinta tak semudah yang diucap'.

Rupa beliau dalam katogori handsum jenis jambu. Beliau juga ada bakat berlakun, dan pernah berlakon filem `Darah satria' (1983).



Penyanyi-penyanyi retro ini mempunyai suara yang 'tersendiri'. Maksud saya bila dengar suara mereka, kita kenal siapa yang sedang menyanyi.

Saya gemar lagu Halil Chik, antaranya `Lenggang Mak Limah', "Renungan matamu', dan `Kemesraan'. Bila dengar lagu-lagu ini rasa retro sangat.

Boleh dengar masa-masa santai. Tak rugi beli. Sebab itulah bila ada beliau dalam siri bintang pujaan terus saya sambar.



No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home