Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, February 22, 2017

Kata dari Abi Syazwan

"kalau keuntungan pasti dan duit akan datang tanpa usaha dan belajar ilmu. Tu semua scammers . Senang je nak kesan.. :)"



Abi Syazwan's Profile Photo, Image may contain: 1 person, smiling, eyeglasses, selfie and closeup
Ini Abi Syazwan, muka macam Clark Kent (versi Melayu)


Kata-kata di atas ditulis oleh bekas pelajar saya di FBnya. Alhamdulillah dia bijak mengukur dan menilai. Jangan kata isu ini tidak penting sebab penipuan pelaburan melibatkan jutaan ringgit duitnya.

Saya selalu berpesan jika mahukan sesuatu kena usaha, cari ilmu.

Akan selalu ada dalam masyarakat kita, tidak kira tua atau muda, lelaki atau perempuan, seksi atau biasa, akan terlibat dengan penipuan pelaburan. Selalu ada orang yang kerugian kerana mahukan pulangan yang besar dalam pelaburan.

Selalunya orang yang ...Tamak. Selalu rugi.

Ada tu laburkan duit simpanan sepanjang hanyat dan akhirnya tergolek sepi. Dari pengalaman saya sendiri di sekeliling saya, (termasuk juga rakan sepeguruan dan sepensayarahan) ramai  yang `terkena' dengan `penyakit'yang mereka cari sendiri.

Betul kata Abi, senang sahaja nak kesan...dan saya mahu tambah kata-kata abi tersebut:

...tapi tak ramai yang dapat kesan dek kerana hambatan nak cepat, nak banyak, tak nak risiko, nak senang. Tak nak kerja kuat.

Sekian.


No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home