Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, November 3, 2010

Elhumaira Collections's

Gambar 1
Sesuai dipakai ketika menjamu selera di rumah sendiri/rumah orang lain semasa open house bersama jiran terdekat. Rekaan corak yang cantik penuh kelembutan membuatkan jiran cemburu dengan kelas yang tersendiri. Pemilihan tona yang senada dengan warna bunga (halus dan berseni) membakitkan suasana eligent.


Gambar 2
Corak selingkar ini cantik kerana tidak keterlaluan, ia juga menampakan usaha moden diterapkan. Sesuai sangat dipakai oleh gadis remaja dan makcik yang masih terasa remaja. Boleh dibawa bersiar namun cuba elakan bertemu lembu atau kerbau.


Gambar 3
Warna yang lebih gelap melepasi bahagian pinggang menampakan badan susut (seolah menyembunyikan tingkah laku kita yang tak bersenam). Ya, ia menampakan kita kelihatan kurus berbanding dengan kakak ipar kita. Lapan bunga persis teratai atau buah Nona tersebut berfungsi menjalinkan tona warna yang lebih cerah di bahagin atas dengan yang lebih gelap di bawah. Nyata sekali corak ini direka dengan penuh berhati-hati.

Gambar 4
Kepada yang berpersonaliti merak, harus dicuba baju ini kerana ia melambangkan kesungguhan kita untuk memaparkan diri. Sesuai di pakai di mana-mana sahaja hatta ke Maybank sekalipun. Warna putih di tengah seolah abstrak daun yang mengundang rasa sopistikated (betul ke eja ni?). Juga sesuai untuk dipakai oleh Noorkumalasari.

Gambar 5
Sesuai dipakai ketika mak mertua berkunjung tandang. Akan menyebabkan mak mertua berkenan dan mahu sepasang untuk digayakan di kampung halamannya. Warna hijau memang disukai ramai kerana melambangkan sawah padi, pokok nyur dan ayam itik di kampung.



Elhumaira Collections's Photos - KAFTAN SUTERA CREPE
(Klip kepada gambar untuk paparan gambar yg lebih jelas)

Jan: Moden berseni asli dan tersendiri . Selamat bergaya...

2 comments:

Eja said...

cantik2nya....

Jankaulu said...

memang cantik rekaan coraknya... berlainan sekali dengan yang kovensional (eh betul tak eja ni eja?).

bab-bab ejaan ni saya fail.

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home