Total Pageviews

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

JANgan KAU LUpa...

Friday, November 12, 2010

Honda C70 untuk dijual

Ni muka depannya, simple dan minimalis...

Nombornya AD 76, Senang nak hafal bagi yang tak berapa pandai membaca.

Ada raga, bolehlah letak anak (kalau ada), atau sayur-sayuran (kalau tak ada anak).


Bergaya sekali, bestnya...!
Dalam blog asmadiabdulrahman.blogspot.com, ada barang antik yang nak dijual. Sebuah motor Honda C70. Bukalah kalau nak tengok lebih lanjut, kalau berminat boleh berurusan di blog tersebut.
Senang kalau kita ada motor. Kalau bo dekat je tempat yang kita nak tuju daripada rumah kita, kita boleh guna motor. Contohnya nak beli ais krim konekto kat kedai depan perumahan kita. Atau nak beli surat khabar (sama ada suratkhabar pemerintah atau suratkhabar pembangkan).
Tetapi daripada pengalaman saya, naik motor ni sedap dan harum di waktu petang. Orang kata bersiar-siar menghirup udara segar. Dekat tempat saya tinggal ni boleh naik motor tanpa pakai topi keledar sebab tak ada kereta. Banyak jalannya yang sunyi lengang. Kalau nak melintas jalan, merangkak pun tak apa...hehehe.
Kelebihan naik motor tanpa pakai topi keledar ni besar juga. Angin manja menghembus mesra ke pipi kita dan membelai rambuk kita yang jarang bersyampoo tersebut. Dan andainya terpias rintik hujan ke muka kita, anggaplah bekas kekasih kita tengah rindukan kita (sapa yang ada kekasih la...yang tak ada lap jelah tempias tu, hehehe).
Dulu saya ada juga motor, saya beli bila bekerja di Muadzam Shah. Motor tu kini diguna oleh ayah saya di kampung untuk bersiar-siar atau jumpa geng berborak di simpang-simpang jalan di kampung saya.
Jan: best ada motor..

4 comments:

greenrose said...

hehe...mmg best sir ade motor, motor honda tue mmg cute la...dah la warna hijau..sir, kalu sudi nak minta sir komen prolog novel sy kat blog sy...harap sir sudi la...:)

sukiman said...

ok, nanti saya tengok dengan teliti...tunggu ya

Naem said...

bro ni ade agi tak.. nak beli la motor ni hehe nak buat ronda petang2.. nak buat mmg tak larat hehe

if nak jual sms aku 0123657041

Anonymous said...

salam, moto nie dh jual ka, brapa harga dia

.

.
.

.

.
.