"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Monday, November 8, 2010

RM11K!

Saya terkedu, namun saya dengar jea. Saya tak komen apa-apa. Sepanjang perjalanan saya dengar sahaja. Saya tahu waktu-waktu begini diam dan mendengar adalah sesuatu yang terbaik, yang patut saya lakukan.

Saya ingat hidup saya saja yang malang. Namun ada juga orang lain yang malang... namun mereka melaluinya dengan cara tersendiri...

Saya diam saja, dan teringat kes saya juga kena tipu... Saya tak berniat nak ceritakan di dalam blog ini sebab akan nampak sangat saya bodoh. Saya tertipu... lagipun itu hal saya, dia dan tuhan.

Saya faham sangat, orang sunyi macam saya ni senang ditipu hanya dengan kata-kata manis. Namun saya nak tutup cerita lama, buka cerita baru. Saya tanamkan di dalam hati... tak ke mana si penipu sebab ada hukum karma. Dan hakikatnya tuhan ada.

" Aku tok sedar Man, kadang-kadang aku masuk sampai RM700, dia kena saman pun aku bayar RM400. Dia kata dia kena saman speed treak". Kata kawan saya sambil memandu memandang muka saya. Saya pulak buat-buat pandang ke luar melihat keindahan alam. Saya tak gamak melihat mukannya.

" Ada orang boleh hidup dengan menipu orang...ada.." Saya jawab sepatah dan teringat kepada suatu wajah yang benar-benar mengecewakan hidup saya. Wajah celaka!

" Aku kira-kira, hangus dalam 11K man..." Kata kawan saya lagi.

Saya diam, sebenarnya apalah sangat RM11k kalau nak dibandingkan dengan kasih sayang yang dipermainkan dan remuk hati yang redam...

Jan: Saya banyak berdiam diri sebab dalam hal ini saya 2 x 5...bodohnya, he he.

2 comments:

uNcLeJoE said...

kalao member tuh kena 11K ... en jan berapa la plak ek... 13K ke? hehehe..

sepatutnya dah dua biji umah sekarang kan..? erkkk

sukiman said...

ada la dua tiga hinggit tapi hebohnya seblog...he he he.

(tapi ianya bukan pasal duit, pasal hati...pulak dah)

.