Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Monday, November 8, 2010

Kabinet putih berlaci 8

Salah satu sifat saya ialah apabila masuk ke rumah seseorang, cepat jea mata saya menganalisa hiasan dalamannya. Mungkin sepatutnya saya jadi pereka hiasan dalaman... atau reban ayam...
Posting kali ini mengenai asal usul kabinet putih berlaci 8. Ianya hadiah daripada kawan sekerja saya. Terkejut cimpazi saya apabila dia tanya ` Man suka perabut mana dalam rumah tu, ambiklah '. Masa tu hampir nak melompat sebab gembiram, saya tak pernah diajukan soalan sebegini...

Besar juga laci-laci ni...


Saya sandarkan ke dinding


Kawan saya ni, dia nak buat PHD kat luar negara. Sebab itulah dia nak habiskan semua perabutnya. Dia nak duduk terus di luar negara selama 3 tahun.

Saya letak beberapa perhiasan dan buku-buku biar nampak tak janggal


Dulu saya ada pergi rumahnya makan nasi andang kalau tak silap. Semasa di ruang tamu mata saya tak lepas dari memandang dan memuji kevougekan hiasan dalaman rumahnya dan kabinet tersebut.

Kabinet tersebut sesuai sangat dengan konsep moden. Cantik kabinet tersebut, praktikal sangat untuk letak barang kecil-kecil, stoken ke, CD, DVD dan lain-lain yang sesuai.

Dan warnanya warna putih, tak ada ukiran dan simple. Tu trend sekarang...

Namun semasa dia offer saya tak mahulah kherlong, saya cuma minta kabinet putih berlaci 8 tu sahaja. Ada banyak lagi barang-barang, dresing table, katil dan lain-lain lagi, saya perlu pilih jea... Saya memang nak banyak barang tetapi saya ingat amanat ayah saya jangan kherlong kalau orang offer. Ambil apa yang patut jea. Begitu juga masa jamuan. Ayah saya kata jangan Kherlong bila makan tak baik untuk jiwa...dan orang tengok.

Tak sangka pula dapat memilikinya, nak beli tak mampu...

Jan: Terima kasih...

No comments:

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home