"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Wednesday, November 10, 2010

Ais krem konekto dan Teluk Chempedak

Saya suka berangan. Kadang-kadang terlebih-lebih sehingga saya sendiri tersenyum sorang...



Saya rasa saya tak membesar mana, terbantut kot dari segi pemikiran. Daripada kecil saya suka berangan, sehinggalah saya besar. Ada ke hari tu masa beli ais krem konekto kat kedai di Taman Perumahan Indra Sempurna, saya berangan best kalau ada peti aiskrem konekto kat umah. Tak payah saya ulang alik ke kedai.


Peti ais kerim jenis yang kat kedai tu, ada banyak jenis ais krim di dalamnya... Tiba-tiba saya rasa bersalah sebab saya dah dewasa, kalau budak-budak bolehlah berangan begitu...kan? (Ke saya tetap boleh berangan, sebab tak kena bayar, tak kira usia...).


Angan saya tentang peti aiskrem tu saya simpan saja dalam hati, saya tak beritahu orang, nanti ada orang kata mengarut... (Namun bagi saya ais krem konekto adalah salah satu ciptaan manusia yang amat hebat selain komputer dan beberapa jenis barang lagi...).


Tapi saya ada seorang kawan yang setia mendengar. Dia dengar segala angan-angan saya. dan saya gembira bila dapat cerita angan-angan saya kepadanya. Bila saya cerita angan-angan saya kepadanya, dia tak pernah kata saya mengarut. jadi saya sangat bahagia cerita angan-angan saya. Saya cerita dengan penuh perasaan... he he he. Bila saya cerita kepadanya bola mata saya jadi bulat kerana bersungguh-sungguh. Macam betul je.





Saya pernah beritahu dia, kalau saya anak raja saya akan arahkan Majlis Pembandaran Kuantan tutup Teluk Chempedak sehari. Bila dia tanya kenapa, saya beritahu saya anak raja yang pemalu, malu kalau ramai orang kat Teluk Chempedak tu, he he he.


Sekarang saya tidak tahu dia berkawan dengan siapa, saya harap dia dapat kawan yang normal, yang tidak berangan macam saya... dan saya terus berangan suatu hari saya dapat kawan macam dia lagi... Saya terus berangan...
Tetapi saya tahu, hanya ada satu dia...



Jan: Terima kasih Eja...mendengar saya berangan


1 comment:

uNcLeJoE said...

teruskan angan2 tu en jan.. sebab kadang2 angan-angan boleh jadi cita... bila jadi cita2 mesti kita berusaha untuk dptkannya kan...

kalau tak berjaya dapat pun.. banyak juga kita belajar macamana nak dptkan cita-cita kita tu kan...

betul ke? erkkk

.