Salam...

"Personal musing inspired by past and ongoing experiences of my life…depicting how I feel and what comes hereafter. However it may also revolves around my personal whishes, hopes and beliefs which I often in doubt and wondering... what is the meaning of life.."

Total Pageviews

Followers

Wednesday, August 27, 2008

68.89kg!

Nasi goreng pun best, masa ni tak tergelincir lagi...he he he




Lepas tergelincir tangga petang semalam, terus pergi jumpa doktor. Bukan apa timbul soal jawab, rasanya badan letih ke atau tebolah (tidak berhati-hati)?. Apa-apa pun sakit sikit kat paha, lebam. Memang masa tu nak cepat, bila melangkah turun tu rasanya memang kaki dah pijak betul-betul pada anak tangga tu...(tapi pijak tak betul-betul rupanya)



Seperti buah nangka, bedebab jatuhnya. Habis marker bertaburan, kertas atndance budak, buku dan beberapa helai kertas melayang entah ke mana...ya allah sakitnya...(baru ingat tuhan). Beberapa orang student nampak cemas berkejaran datang mengutip kertas dan maker, so saya cepat-cepat bangun (bimbang pulak mereka mengangkat saya, he he he) sambil memeriksa takut seluar koyak, nasib baik tak ada, tapi menahan sakit kat peha.



`Terima kasih', sekejap je saya pandang student tu, nasib baik bukan student saya kalau tak seluruh Muadzam tahu. Memang saya jatuh tak cantik tadi, kata orang kalau kita ada ilmu persilatan katanya kita boleh lakukan teknik sedikit agar jatuh tu meminimakan kecederaan dan jatuh dalam keadaan bergaya.


`Awak kena kurangkan berat badan' kata doktor wanita kecil molek tu,


`Tinggi awak tak sesuai dengan berat badan awak. Jantung ni macam enjin bagi kita, enjin kena sesuai dengan rekabentuk'. Lebih kurang macam tu dia kata. Saya buat-buat khusyuk sambil berfikir mesti kata-kata Dr ni benar sebab dekat lapan tahun dia belajar nak jadi doktor kan.


`Sekarang berat badan awak 85kg, ideal weight awak 68.89 kg'. Dia memberitahu selepas dia kira sesuatu kat kertas. Nak tergelak rasa dengar 68 kg tu, he he he.


Lepas tu beritahu Ja (melalui SMS) pasal kena kurangkan berat badan sampai 68 kg, ja kata banyak tu. Saya jelaskan aku makan tak banyak mana ja, dia jawab gaya makan kot, saya tanya contoh? tapi dia tak jawap-jawap...mungkin dia sibuk.


Dan malamnya apabila pukul satu pagi terasa lapar, buat-buat tak tahu je (biasanya masak maggie, he he he)
Ada ayam goreng lagi, telor dan mayonis, kelihatan ada kacang dan jagung...





Jankaulu: Bulan puasa ni masa buka kenalah kontrol nampaknya...

1 comment:

Eja said...

chayok chayok...

Kadang-kadang

Kadang-kadang apabila realiti tidak menjadi, muncullah fantasi...

Home